Анонси

23-12-2011

Публікація «Міграційний потенціал України в контексті візового режиму з ЄС» вийде друком в кінці грудня 2011 року. Донецький інститут соціальних досліджень і політичного аналізу підготував аналітичний звіт «Міграційний потенціал України в контексті візового режиму з ЄС».

Новини

22-12-2011

Україна і Туреччина уклали угоду про безвізовий режим. Про це повідомляє кореспондент "Української правди".Безвізовий режим орієнтовно почне діяти з травня 2012 року. Щороку Туреччина приймає близько півмільйона українських туристів.

21-12-2011

Рада ЄС надала мандат ЄК на проведення з Азербайджаном переговорів з укладення угоди про реадмісію та спрощення оформлення віз. Рада Європейського Союзу надала мандат Європейській Комісії на проведення з Азербайджаном переговорів щодо укладення угоди про реадмісію та спрощення оформлення віз.

20-12-2011

Україна та ЄС домовились про подальше спрощення оформлення віз для українських громадян У ході Саміту Україна-ЄС сторони завершили переговори щодо внесення змін до Угоди про спрощення оформлення віз.

19-12-2011

Безвізовий режим із ЄС залежить від виконання певних умов – Баррозу Введення безвізового режиму між Україною та ЄС залежить від виконання всіх необхідних умов, передбачених відповідним планом дій, заявив президент Європейської Комісії Жозе Мануель Баррозу.

19-12-2011

Європарламент затвердив директиву про єдиний дозвіл на проживання Директива дозволить усім іноземним працівникам, вихідцям із країн з-поза ЄС, отримати дозвіл на роботу та резиденцію шляхом проходження єдиної процедури.

15-12-2011

Чехія ввела обов’язкову реєстрацію заяв на шенгенські візи Для отримання шенгенських віз Чехія запроваджує обов’язкову реєстрацію заяв у системі Visapoint. Про це повідомляє посольство Чехії у Києві.

14-12-2011

Німеччина запроваджує «блакитну карту» Тепер фахівцям з країн, що не входять до Європейського Союзу, працевлаштуватись у Німеччині буде легше. Німецький уряд запроваджує для іноземних топ-кадрів «блакитну карту». Таким чином Німеччина спрощує умови їх прийняття на роботу.

14-12-2011

Болгарію і Румунію не прийняли у Шенгенську зону Рада міністрів з питань юстиції та внутрішніх справ ЄС не змогла прийняти рішення про приєднання Болгарії та Румунії до Шенгену.

12-12-2011

Інститут народознавства НАН України оприлюднив своє дослідження української трудової міграції Під керівництвом Ігоря Маркова, завідувача сектору етносоціальних досліджень Інституту народознавства НАН України було зібрано та представлено статистичні дані щодо сучасних тенденцій трудової міграції українських громадян.

11-12-2011

Ще три категорії громадян матимуть право на безкоштовні шенгенські візи МЗС України на завершальному етапі переговорів з ЄС щодо скасування оплати за візи до країн Шенгену для трьох категорій українців.

10-12-2011

Рішення про прийняття Болгарії та Румунії у Шенгенську зону відклали до весни Лідери Євросоюзу, що завершили сьогодні дводенний саміт у Брюсселі, відклали до березня 2012 року прийняття рішення про входження Болгарії та Румунії до Шенгенської зони, йдеться у висновку за підсумками зустрічі.

09-12-2011

Українцям, які мешкають біля кордону, збільшать термін перебування в Словаччині Україна і Словаччина внесуть зміни до Угоди про місцевий прикордонний рух. Про це повідомив на брифінгу директор Департаменту консульської служби МЗС України Андрій Олефіров.

09-12-2011

Україна та Євроюст парафували угоду про співробітництво Україна та Європейська організація з питань юстиції (Євроюст) парафували проект Угоди про співробітництво.

08-12-2011

Німеччина запроваджує 'блакитну карту' для іноземних працівників Закладено підвалини для спрощеного оформлення на роботу в Німеччині фахівців з країн, що не входять до ЄС. Підприємства намагаються набирати все більше закордонних працівників.

07-12-2011

Візові проблеми України обговорені в Європарламенті 6 Грудня "Європа без бар"єрів" презентувала у приміщенні Європарламенту у Брюсселі громадський погляд на чутливі для суспільства візові проблеми.Експерти та політики обговорили як ситуацію з видачею віз ЄС громадянам України, так і хід реформ, необхідний для отримання безвізового режиму.

 

Основне/Аналiтика

 
30-11-2011

Експерти: Безвізовий режим - те, що потрібно виграти, а не отримати

29 листопада в рамках додаткового заходу (сайд-івенту) Форуму громадянського суспільства Східного Партнерства Фундація Стефана Баторія (Варшава), Коаліція за європейський континент, нерозділений візовими бар’єрами, у співпраці з ГІ "Європа без бар’єрів" провели панельну дискусію "Що може зробити громадянське суспільство у сфері віз? Спрощення та лібералізація візового режиму з ЄС для країн Східного Партнерства: адвокаційні стратегії НУО".

Олександр Сушко, науковий директор Інституту Євроатлантичного співробітництва, виступаючи перед учасниками заходу, відзначив, що питання візової лібералізації є одним з найбільш важливих на порядку денному Східного партнерства, проте також одним з найбільш досяжних. Незважаючи на те, що "цей процес базується на певних критеріях, він також залежить і від політичної волі країн-членів ЄС лібералізувати візовий режим та готовності країн Східного партнерства проводити необхідні реформи. Як зауважив О. Сушко, оскільки всі 6 країн Східного партнерства знаходяться на різних рівнях переговорів щодо лібералізації візового режиму та, безумовно, "не отримають безвізовий режим з Європейським Союзом одночасно", логіка просування є "дуже простою" та відповідає принципу "більше - за більше".

Під час свого виступу експерт також навів важливу статистику ЄС, зокрема, щодо кількості виданих віз та відмов у видачі візи громадянам країн Східного партнерства. Згідно з нею, Україна отримує майже 10% віз, виданих країнами ЄС у світі, в той час як Білорусь - 5%. Разом з тим, інтенсивність контактів білоруського суспільства з європейським є надзвичайно високою та значно вищою за українську. Окрім того, рівень відмов у видачі візи країнами-членами ЄС у Білорусі становить близько 1%, в той час як в Україні - 3,4%, а в Грузії - майже 15%. Таким чином, як відзначив О. Сушко, "немає прямої кореляції між політичною атмосферою в країні та кількістю її громадян, включених в міжнародні комунікації".

Вадзім Вілєйта, "Bywatch", Литва, підкреслив, що рівень відмов порівняно з іншими країнами є не таким важливим, оскільки питання візової лібералізації є загальною проблемою для всіх країн Східного партнерства, для громадян яких візові вимоги створюють значні бар'єри. На переконання експерта, громадським організаціям варто більше працювати з суспільством, адже безвізовий режим - це те, що воно "повинно виграти, а не отримати". В. Вілєйта поділився з учасниками досвідом своєї організації, що займається адвокаційною діяльністю та підвищенням поінформованості населення з питань візової проблематики. Так, зокрема, було створено ряд фільмів, що демонстрували візові історії простих громадян та пояснювали, чому населення виступає проти візового режиму. Окрім того, за словами експерта, було влаштовано конкурс есе, автори яких повинні були розповісти свою візову історію та надати поради особам, відповідальним за прийняття рішень щодо можливих кроків покращення свободи пересування. Як відзначив В. Вілєйта, організатори конкурсу отримали 82 роботи здебільшого від людей, які не є фахівцями в цій сфері та "не залучені до політичної діяльності".

Андреас Метц, Комітет Східноєвропейських економічних відносин, Німеччина, в свою чергу, відзначив велику кількість "проблем та страхів", що перешкоджають лібералізації візового режиму з країнами Східної Європи. Так, як зауважив експерт, Німеччина тривалий час була однією з країн, що "блокувала цей процес у Брюсселі". Задля того, щоб "подолати стереотипи та страхи", Комітет Східноєвропейських економічних відносин провів ряд конференцій та зустрічей з представниками парламенту, вищими посадовими особами та навіть главами держав. Окрім того, за словами А. Метца, було проведено консультації з бізнес-структурами, 78% з яких заявили, що тривалі контакти з представниками країн Східної Європи не можливі без лібералізації візового режиму. Окремі з них також були змушені відмовитися від робочих контрактів, оскільки не могли запросити представників цього регіону. 83% назвали питання вільного пересування ключовим для бізнесу. Ще одним досягненням проведеної роботи стало створення робочої групи з питань віз у Бундестазі, яка вже провела 6 зустрічей, та до якої входять представники кожної з представлених партій.

 



Мірослава Єлачіч, Група 484, Сербія, наголосила на тому, що роль громадянського суспільства є надзвичайно важливою в процесі візової лібералізації. На думку експерта, громадським організаціям потрібно активно долучатися до збирання та аналізу інформації на всіх етапах процесу, а також тиснути на владу, щоб усі дані були доступними. Не менш важливим у цьому питанні, як відзначила М. Єлачіч, є також і лобіювання. Окрім того, потрібно пам'ятати і про медіа, які "можуть підтвердити прозорість усього процесу". Зокрема, як повідомила експерт, Група 484 у 2009 році провела тренінг для 10 журналістів та студентів факультетів журналістики.

Ірина Сушко, керівник ГІ "Європа без бар’єрів", поінформувала учасників заходу про принципи роботи та основні досягнення громадської ініціативи. Так, за словами експерта, ідеологія діяльності базується на впевності, що візовий режим є необов'язковим та архаїчним. Як підкреслила І. Сушко, біометричні технології роблять можливим дієвий контроль на кордонах. Керівник ГІ "Європа без бар’єрів" також висловила сподівання, що "громадянське суспільство з обох сторін кордону об'єднає зусилля та наблизить вільне пересування. Так, ГІ "Європа без бар’єрів" у своїй роботі приділяє значну увагу моніторингу як важливому інструменту громадського впливу, що дозволяє впроваджувати комплексний аналіз роботи консульств країн ЄС та формувати їхній рейтинг. Таким чином консульські служби заохочуються до "більш дружньої візової політики". Ще одним напрямком діяльності ініціативи, за словами І. Сушко, є оцінка міграційного потенціалу, що дозволить оцінити міграційні ризики та розвіяти страхи.

Джерело: Європейський Простір


Нашi Публiкацiї

25-05-2011

НОВИНКА! Безпека документів та міграційна політика: висновки та рекомендації міжнародних робочих груп для України. До видання увійшли дослідження експертів міжнародних секторальних робочих груп за напрямками «міграційна політика» та «безпека документів», що є важливими складовими руху України до безвізового режиму у відносинах з ЄС.

24-05-2011

Як досягти безвізового режиму з Європейським Союзом? Досвід Західних Балкан для України. Дана публікація розкриває особливості процесу візової лібералізації, що відбувся в країнах Західних Балкан та є актуальним для України. Досвід окремих країн регіону, висвітлений в рамках публікації, ілюструє успіхи та труднощі виконання Дорожніх карт (2008 — 2010 років) на прикладі Сербії, Боснії та Герцеговини, Албанії.

05-05-2011

Шенгенські консульства в оцінках та рейтингах. Візова практика країн-членів ЄС в Україні, 2010 р. Інформаційно-аналітичний матеріал, що міститься у даній публікації, є результатом масштабного та значною мірою безпрецедентного дослідження, виконаного «Європою без бар’єрів» влітку 2010 року за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

06-09-2010

Безвізова Європа для країн Східного партнерства: шляхи досягнення Видання присвячене тактиці та стратегії руху до безвізового режиму країн Східного партнерства у відносинах з Європейським Союзом. Оцінки та рекомендації, підготовлені міжнародною експертною групою, розкривають наявні механізми та можливості візової лібералізації: як двосторонні, так і регіональні. Запропоновані матеріали спрямовані на посилення та подальшу професіоналізацію міжнародного громадського впливу та ефективне лобіювання ідей свободи пересування у Європі. Підготовка публікації відбувалась за участі провідних профільних європейських установ: Центру європейської політики (ЕРС, Брюссель) та Європейської ініціативи стабільності (ESI, Брюссель-Берлін-Стамбул)

05-09-2010

Коментований переклад Візового Кодексу Європейського Союзу Видання містить неофіційний переклад Регламенту № 810/2009 ЄС, що встановлює Кодекс Спільноти з візових питань (Візового Кодексу ЄС), супроводжений коментарями фахівців «Європи без бар’єрів». Коментарі стосуються нововведень Кодексу у порівнянні з іншими документами (насамперед, з діючою Угодою про спрощення оформлення віз між Україною та ЄС), спрямовані на підвищення громадської обізнаності щодо нормативно-правової бази ЄС з питань візової політики та покликані полегшити практичне використання даного документу українськими заявниками.

19-05-2010

Законодавче забезпечення руху до симетричного безвізового режиму між ЄС та Україною. Поточні оцінки візової практики країн ЄС в Україні Видання формулює перелік завдань у законодавчій сфері, виконання яких є необхідною умовою для встановлення симетричного безвізового режиму між ЄС та Україною. У другій частині видання систематизовано поточні оцінки візової практики країн ЄС в Україні — з використанням як даних незалежного моніторингу, проведеного «Європою без бар'єрів», так і офіційних даних.

19-05-2010

Формуючи дорожню карту до безвізового режиму для громадян України у відносинах з Європейським Союзом Видання присвячене систематизації «домашніх завдань» України, спрямованих на досягнення безвізового режиму з ЄС в контексті перспектив імплементації «дорожьої карти» до безвізового режиму між Україною та ЄС. Запропоновано рекомендації щодо ефективнішого використання Угоди про спрощення оформлення віз між Україною та ЄС.