Анонси

05-04-2012

Виклики безвізового режиму з Україною та Молдовою очима експертів з ЄС. 25 квітня з 16.30 до 18.30 у приміщенні інформаційного агентства «УКРІНФОРМ» відбудеться презентація дослідження Європейського Інституту у Флоренції: «Наслідки лібералізації шенгенського візового режиму для громадян України та Молдови».

Новини

12-04-2012

МВС купує у ЄДАПСа закордонні паспорти по 270 гривень Міністерство внутрішніх справ України 9 квітня за результатами тендеру уклало угоду з Консорціумом "ЄДАПС" на виготовлення 716070 паспортів громадянина України для виїзду за кордон на загальну суму 100,09 млн грн.

11-04-2012

Суд ЄС визнав законним ув'язнення за обман з отриманням Шенгенських віз Суд Євросоюзу в Люксембурзі дозволив країнам-членам ЄС залучати до кримінальної відповідальності осіб, які обманом одержують візи для в'їзду в Шенгенську зону.

05-04-2012

Грищенко: Нідерланди можуть посприяти скасуванню віз для українців Міністр закордонних справ Костянтин Грищенко: Нідерланди можуть посприяти скасуваанню візового режиму для громадян України.

05-04-2012

Німеччина хоче повернути прикордонний контроль всередині Шенгену Міністр внутрішніх справ Німеччини пропонує повернути прикордонний контроль між країнами, що входять в шенгенську зону.

03-04-2012

Польські візи зроблять безкоштовними для українців - МЗС Україна та Польща домовились влітку цього року розпочати внутрішньодержавні процедури, необхідні для укладення угоди про скасування плати за оформлення національних віз.

02-04-2012

«Блакитна карта» і «відтік мізків»: ЄС шукає рівновагу Антиіммігрантські настрої у багатьох країнах Євросоюзу дещо йдуть урозріз із підтримкою європейських урядів нового законопроекту.

30-03-2012

Польща відкрила в Києві пункт прийому візових анкет Польща відкрила пункт прийому візових анкет (PPWW) в Києві. Пункт розташований по вулиці Фрунзе, 60, в Подільському районі столиці.

29-03-2012

Безвізові бажання України часом розбігаються з дійсністю – представник Єврокомісії Наприкінці квітня Єврокомісія та український уряд підбиватимуть підсумки наближення України до безвізового режиму.

29-03-2012

Литва має намір збільшити відсоток видачі багаторазових віз українцям Литва планує збільшити відсоток видачі багаторазових віз українцям.

28-03-2012

Греція обіцяє допомогти українцям з «шенгеном» Греція, в рамках участі в міжнародних туристичних організаціях, має намір лобіювати скасування візового режиму для громадян України.

24-03-2012

Консульство Литви у Львові проведе прийом документів на Шенгенські візи 24-25 квітня 2012 р. у приміщенні Почесного консульства Литовської Республіки у Львові буде проводитись прийом документів для відкриття Шенгенських віз з метою подорожі в Литву.

23-03-2012

Візові проблеми українців у ЄС У столиці України в четвер, 22 березня з ініціативи громадськості та журналістів відбулось засідання з проблем лібералізації візового режиму між Україною та Євросоюзом.

22-03-2012

Візова політика Польщі найліберальніша в Європі щодо українців Для українських уболівальників, які хочуть побувати на матчах Євро-2012 у Польщі, полегшили умови отримання віз. Генеральне консульство Польщі у Львові видаватиме багаторазову візу терміном на 30 днів.

21-03-2012

ВРУ провалила законопроекти про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України 20 березня, 2012 року на засіданні Верховної Ради України народні депутати не включити до порядку денного сесії законопроекти про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України.

15-03-2012

Відбулось засідання Координаційного центру з виконання Плану дій щодо лібералізації ЄС візового режиму для України 15 березня 2012 р. Перший віце-прем’єр-міністр України Валерій Хорошковський провів восьме засідання Координаційного центру з виконання Плану дій щодо лібералізації ЄС візового режиму для України.

 

Iнтерв'ю

 
22-11-2010

Процедура оформлення дозволів на місцевий прикордонний рух добре працює в консульствах Угорщини, тоді як в Генконсульстві Словаччини вона залишається проблемною

Як відомо, Україна кілька років тому запровадила безвізовий режим для громадян країн ЄС. І зробила це в односторонньому порядку. Натомість у травні цього року таки вдалося домовитися про надання нашій державі Плану дій, який за своїм змістом мав відповідати "дорожнім картам", наданим раніше балканським країнам. Відтоді ми живемо в очікуванні цього документа.

Людмила Олійник | Закарпаття онлайн

Які ж кроки зроблені Україною в цьому напрямку і коли перед українцями відкриються кордони з ЄС – про це напередодні саміту Україна-ЄС розповідає директор Регіонального філіалу Національного інституту стратегічних досліджень в Ужгороді, заслужений діяч науки і техніки України Світлана МІітряєва...

— Світлано Іванівно, на якому ж етапі переговорів наразі знаходяться Україна та ЄС?
 
— Структурований діалог України з ЄС продовжується, обидві сторони спільно працюють над виробленням „дорожньої карти" щодо запровадження безвізового режиму з чітко визначеними заходами та умовами. Це так звані „технічні критерії" — безпека документів, боротьба з міграцією, громадський порядок, захист прав людини. Інтегроване управління кордонами також є однією з важливих складових візового діалогу. І саме ці проблеми будуть в центрі уваги чергового саміту Україна – ЄС, який відбудеться уже 22 листопада в Брюсселі.
 
— До речі, можете детальніше розказати про цей саміт?
 
— В рамках роботи саміту сторони продовжать непрості переговори про асоційоване членство України, яке передбачає також створення зони вільної торгівлі з ЄС. Мова також йтиме про структурні реформи, макроекономічну стабілізацію України, покращення її інвестиційного клімату, енергетичну безпеку та громадянські свободи. Великим прогресом також вважаю домовленість про проведення в рамках саміту тристоронньої зустрічі у форматі Україна—Росія—ЄС.
 
На вашу думку, якою буде доля „дорожньої карти"? Адже без неї чи й можливий перехід до безвізового режиму.
 
— Очікується, що на саміті 22 листопада Україні запропонують не „дорожню карту", а власне „План дій (Action Plan)", який надається всім країнам Східного партнерства. Це, звичайно, знижує політичну цінність документа, проте це – значний крок вперед у просуванні України до безвізового режиму з ЄС. Адже цей план міститиме попередні критерії, які прокладуть шлях для виконання вже більш конкретних критеріїв ЄС з ефективного й послідовного здійснення відповідних заходів.
 
Крім того, Європейська комісія складає доповіді для Ради ЄС, у яких проінформує держави-члени про те, наскільки якісно Україна дотримується обумовлених критеріїв.
 
Втім, на мою думку, не слід очікувати миттєвого результату. На прикладі Польщі, Румунії, Балканських країн видно, що шлях до безвізового режиму не є простим та безболісним. Це – кропітка робота, з чітко вибудуваною стратегією, етапами проходження та відповідним контролем з боку ЄС. Але за умови досконалого виконання всіх критеріїв та „домашніх завдань" безвізовий режим для України стане можливим уже до 2012 року.
 
— Наскільки я зрозуміла, під час саміту можливе підписання Угоди про Асоціацію України з ЄС та зону вільної торгівлі. В той же час експертні думки з цього приводу суттєво різняться. Компромісу вдасться досягти, як гадаєте?
 
— Дійсно, експертні думки з цього приводу мають як прихильників, так і опонентів. Але я одразу хочу зазначити, що мова йде, по-перше, не про створення класичної зони вільної торгівлі, де ліквідуються мита і кількісні обмеження. Мова йде про формат так званої поглибленої та всеохопної зони вільної торгівлі, яка тісно пов'язана із запровадженням широкого комплексу заходів та проведення внутрішньої інституційної реформи в Україні. Ці заходи покликані модернізувати економічний потенціал нашої держави загалом і дати їй можливість поступово наближатися до єдиного внутрішнього ринку ЄС. І по-друге — на саміті навряд чи буде підписано саму Угоду про асоціацію, мова йтиме, насамперед, про терміни її підписання.
 
Що ж до зони вільної торгівлі, то це — інструмент, який дає Україні певні можливості. Саме так ми його й маємо розглядати. Зможемо скористатися можливостями – отримаємо позитивний ефект. Не зможемо використати власний потенціал – це вже будуть проблеми безпосередньо України.
— Світлано Іванівно, знаю, що ваша установа є фундатором Міжнародної ініціативи „Європа без бар'єрів". Розкажіть, будь ласка, більше про те, чого вже вдалося досягнути за цей рік у межах програми.
 
— Справді, РФ НІСД в Ужгороді вже вчетверте бере участь у громадському моніторингу візової політики та практики країн ЄС на території України. Й основним завданням, яке ми ставили перед собою, було вивчення особливостей видачі шенгенських віз консульськими установами країн ЄС на території України. Також ми порівняли результати всіх чотирьох етапів моніторингу для формування загальноукраїнського рейтингу Шенгенських консульських служб, які працюють на території нашої держави (а це — 21 консульство з 11 країн — членів ЄС). Рейтинг складався за результатами опитувань майже 2 тисяч осіб у Києві та 6 регіонах України. Й одразу з приємністю зазначу, що очолила цей рейтинг Угорщина. І якраз за рахунок якісної роботи її консульських установ на території Закарпатської області.
 
— І який загальний результат дослідження?
 
— Загалом, результати дослідження показали, що Угода про спрощення оформлення віз між Україною та ЄС як інструмент лібералізації візового режиму зараз функціонує значно краще, ніж у 2008 році. Втім, якщо порівнювати з минулим роком, то подальшого помітного прогресу немає. За визначенням експертів, потенціал позитивного впливу угоди близький до вичерпання. Зокрема, зафіксовані в угоді умови надання багаторазових довгострокових віз не задовольняють потреби тих, хто потребує регулярних поїздок за кордон.
 
Крім того, одним із ключових неписаних критеріїв ЄС є критерій у 3% відмов у візах. Якщо він є меншим, то країна розглядається як реальний та достойний кандидат на подальше просування у безвізовому діалозі. На сьогодні Україна – на порозі досягнення цього важливого критерію.
 
Щодо впровадження Візового кодексу ЄС (квітень 2010 року), то в цілому він вніс позитивні, але не дуже значні корективи у візову практику консульських установ. Серед позитивних впливів: повна уніфікація анкет-заявок на отримання візи, збільшення кількості багаторазових віз терміном дії 6 місяців і більше і, відповідно, деяке скорочення кількості багаторазових віз із коротким терміном дії.
 
Втім, не можна не враховувати і того факту, що держави — члени Європейського Союзу різняться за своїм баченням темпів та термінів руху тієї чи іншої країни до безвізового режиму. У той час, як окремі країни ЄС готові йти вперед у питаннях лібералізації візового режиму з Україною, інші прагнуть розбивати цей процес на етапи. Тому завищені очікування громадян щодо відміни візового режиму не завжди справджуються. Проте можна вважати, що Україна зробила певні кроки в напрямку лібералізації візового режиму з ЄС, а приклад Західних Балкан доводить його принципову можливість для України.
 
— А що продемонстрував аналіз по Закарпатській області?
 
— Щодо Закарпаття, то, окрім традиційного моніторингу консульських установ, у рамках окремого моніторингу ми вперше проаналізували процедуру перетину українсько-словацького кордону (КПП Ужгород—Вишнє Нємецке), оскільки саме вона викликає найбільше нарікань з боку подорожуючих (тривалість очікування, оперативність роботи прикордонників та митників на пунктах перетину, елементи корупції, ставлення до громадян, обізнаність щодо правил перетину кордону тощо). Більше того, мешканці області мали можливість висловити свої думки з цього приводу через інтернет-ресурси.
 
Загалом же аналіз показав — якість імплементації Угоди про спрощення оформлення віз між Україною та ЄС в Закарпатській області залишається на стабільно високому рівні. Що ж стосується оформлення дозволів на місцевий прикордонний рух, то цей інструмент лібералізації візового режиму дуже добре працює в обох консульствах Угорської Республіки, в той час як в Генеральному консульстві Словацької Республіки він залишається неефективним, проблемним і майже не витребуваним. Наразі українська сторона працює над внесенням пропозицій щодо зміни окремих положень Угоди про місцевий рух між Україною та Словаччиною.
 
Все це, до слова, і було використано під час підготовки аналітичного звіту, представленого на VIII засіданні українсько-словацької міжурядової комісії з питань транскордонного співробітництва у жовтні цього року. Крім того, загальний науково-експертний аналіз візової політики і практики на Закарпатті було використано ще й при підготовці загального аналітичного звіту консорціуму експертних організацій та аналітичних центрів України (представленого 27 жовтня в Києві).
 
Цей експертний аналіз, до речі, ще й використала українська делегація при підготовці саміту Україна – ЄС. Таким чином є всі підстави стверджувати — робота з наближення України до безвізового режиму з ЄС набула активної фази.

 


Нашi Публiкацiї

24-02-2012

Як Україна виконує План дій з візової лібералізації? Результати громадського моніторингу Дане видання містить результати річного комплексного громадського моніторингу Плану дій з візової лібералізації (ПДВЛ),наданого Україні Євросоюзом. У публікації включено незалежну експертизу реформ у сферах безпеки документів, міграційної політика та реадмісії, громадського порядку і безпеки,зовнішніх зносин та фундаментальних прав.

16-01-2012

Безпека документів та міграційна політика: висновки та рекомендації міжнародних робочих груп для України. До видання увійшли дослідження експертів міжнародних секторальних робочих груп за напрямками «міграційна політика» та «безпека документів», що є важливими складовими руху України до безвізового режиму у відносинах з ЄС.

24-05-2011

Як досягти безвізового режиму з Європейським Союзом? Досвід Західних Балкан для України. Дана публікація розкриває особливості процесу візової лібералізації, що відбувся в країнах Західних Балкан та є актуальним для України. Досвід окремих країн регіону, висвітлений в рамках публікації, ілюструє успіхи та труднощі виконання Дорожніх карт (2008 — 2010 років) на прикладі Сербії, Боснії та Герцеговини, Албанії.

05-05-2011

Шенгенські консульства в оцінках та рейтингах. Візова практика країн-членів ЄС в Україні, 2010 р. Інформаційно-аналітичний матеріал, що міститься у даній публікації, є результатом масштабного та значною мірою безпрецедентного дослідження, виконаного «Європою без бар’єрів» влітку 2010 року за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

06-09-2010

Безвізова Європа для країн Східного партнерства: шляхи досягнення Видання присвячене тактиці та стратегії руху до безвізового режиму країн Східного партнерства у відносинах з Європейським Союзом. Оцінки та рекомендації, підготовлені міжнародною експертною групою, розкривають наявні механізми та можливості візової лібералізації: як двосторонні, так і регіональні. Запропоновані матеріали спрямовані на посилення та подальшу професіоналізацію міжнародного громадського впливу та ефективне лобіювання ідей свободи пересування у Європі. Підготовка публікації відбувалась за участі провідних профільних європейських установ: Центру європейської політики (ЕРС, Брюссель) та Європейської ініціативи стабільності (ESI, Брюссель-Берлін-Стамбул)

05-09-2010

Коментований переклад Візового Кодексу Європейського Союзу Видання містить неофіційний переклад Регламенту № 810/2009 ЄС, що встановлює Кодекс Спільноти з візових питань (Візового Кодексу ЄС), супроводжений коментарями фахівців «Європи без бар’єрів». Коментарі стосуються нововведень Кодексу у порівнянні з іншими документами (насамперед, з діючою Угодою про спрощення оформлення віз між Україною та ЄС), спрямовані на підвищення громадської обізнаності щодо нормативно-правової бази ЄС з питань візової політики та покликані полегшити практичне використання даного документу українськими заявниками.

19-05-2010

Законодавче забезпечення руху до симетричного безвізового режиму між ЄС та Україною. Поточні оцінки візової практики країн ЄС в Україні Видання формулює перелік завдань у законодавчій сфері, виконання яких є необхідною умовою для встановлення симетричного безвізового режиму між ЄС та Україною. У другій частині видання систематизовано поточні оцінки візової практики країн ЄС в Україні — з використанням як даних незалежного моніторингу, проведеного «Європою без бар'єрів», так і офіційних даних.