Анонси

23-12-2011

Публікація «Міграційний потенціал України в контексті візового режиму з ЄС» вийде друком в кінці грудня 2011 року. Донецький інститут соціальних досліджень і політичного аналізу підготував аналітичний звіт «Міграційний потенціал України в контексті візового режиму з ЄС».

Новини

29-12-2011

Німецький бізнес лобіює безвізовий режим з Україною У Східному комітеті німецької економіки розраховують на скасування візового режиму між ФРН та Україною упродовж наступних максимум 5 років.

28-12-2011

Україна розраховує у 2012 році встановити безвізовий режим з рядом країн – МЗС Україна розраховує на домовленості про безвізовий режим або лібералізацію візового режиму з Малайзією, Сінгапуром, Уругваєм, Чилі, Південною Кореєю, Кувейтом.

27-12-2011

Білорусь скасує візовий режим для туристів з ЄС Білорусь планує скасувати з 2013 року візовий режим для туристів з Євросоюзу, розповів директор департаменту з туризму Міністерства спорту та туризму Вадим Кармазін.

23-12-2011

Мін‘юст надав роз‘яснення щодо застосування з 1 січня 2012 року закону «Про захист персональних даних» У зв’язку з численними зверненнями громадян щодо практичного застосування деяких положень Закону України «Про захист персональних даних» Міністерство юстиції надало роз’яснення з найбільш актуальних та поширених питань.

22-12-2011

Україна і Туреччина уклали угоду про безвізовий режим. Про це повідомляє кореспондент "Української правди".Безвізовий режим орієнтовно почне діяти з травня 2012 року. Щороку Туреччина приймає близько півмільйона українських туристів.

21-12-2011

Рада ЄС надала мандат ЄК на проведення з Азербайджаном переговорів з укладення угоди про реадмісію та спрощення оформлення віз. Рада Європейського Союзу надала мандат Європейській Комісії на проведення з Азербайджаном переговорів щодо укладення угоди про реадмісію та спрощення оформлення віз.

20-12-2011

Україна та ЄС домовились про подальше спрощення оформлення віз для українських громадян У ході Саміту Україна-ЄС сторони завершили переговори щодо внесення змін до Угоди про спрощення оформлення віз.

19-12-2011

Безвізовий режим із ЄС залежить від виконання певних умов – Баррозу Введення безвізового режиму між Україною та ЄС залежить від виконання всіх необхідних умов, передбачених відповідним планом дій, заявив президент Європейської Комісії Жозе Мануель Баррозу.

19-12-2011

Європарламент затвердив директиву про єдиний дозвіл на проживання Директива дозволить усім іноземним працівникам, вихідцям із країн з-поза ЄС, отримати дозвіл на роботу та резиденцію шляхом проходження єдиної процедури.

15-12-2011

Чехія ввела обов’язкову реєстрацію заяв на шенгенські візи Для отримання шенгенських віз Чехія запроваджує обов’язкову реєстрацію заяв у системі Visapoint. Про це повідомляє посольство Чехії у Києві.

14-12-2011

Німеччина запроваджує «блакитну карту» Тепер фахівцям з країн, що не входять до Європейського Союзу, працевлаштуватись у Німеччині буде легше. Німецький уряд запроваджує для іноземних топ-кадрів «блакитну карту». Таким чином Німеччина спрощує умови їх прийняття на роботу.

14-12-2011

Болгарію і Румунію не прийняли у Шенгенську зону Рада міністрів з питань юстиції та внутрішніх справ ЄС не змогла прийняти рішення про приєднання Болгарії та Румунії до Шенгену.

12-12-2011

Інститут народознавства НАН України оприлюднив своє дослідження української трудової міграції Під керівництвом Ігоря Маркова, завідувача сектору етносоціальних досліджень Інституту народознавства НАН України було зібрано та представлено статистичні дані щодо сучасних тенденцій трудової міграції українських громадян.

11-12-2011

Ще три категорії громадян матимуть право на безкоштовні шенгенські візи МЗС України на завершальному етапі переговорів з ЄС щодо скасування оплати за візи до країн Шенгену для трьох категорій українців.

10-12-2011

Рішення про прийняття Болгарії та Румунії у Шенгенську зону відклали до весни Лідери Євросоюзу, що завершили сьогодні дводенний саміт у Брюсселі, відклали до березня 2012 року прийняття рішення про входження Болгарії та Румунії до Шенгенської зони, йдеться у висновку за підсумками зустрічі.

 

Iнтерв'ю

 
29-07-2010

Громадські обговорення практики видачі шенгенських віз консульством Республіки Польща у Львові

7 липня у Прес-клубі відбулося засідання на тему «Громадська оцінка практики надання шенгенських віз Генеральним консульством Республіки Польща у Львові громадянам України після вступу в дію Візового кодексу ЄС».

Андрій Лепак, регіональний координатор ініціативи | ГІ "Європа без бар`єрів"

Представники громадських організацій, підприємці та юристи наголосили, що з прийняттям нового документу процедура надання віз ще більше ускладнилася: збільшилися черги, посилилося шахрайство.

Тому учасники засідання, спираючись на закон і власний досвід, запропонували свої варанти вирішення проблеми.

Візовий Кодекс ЄС, який запрацював в Україні 5 квітня 2010 року, суттєво змінив Угоду про спрощення візового режиму. До позитивів слід зарахувати уніфікацію умов видачі шенгенських віз, можливість зменшення візового збору для окремих країн чи категорій, надання багаторазових візи на термін від шести місяців, особливе сприяння для представників громадських організацій, прирівнення довгострокової національної візи до посвідчення на проживання і її чинність для транзиту чи інших цілей упродовж 90 днів на території інших держав ЄС, запровадження візових центрів, які надають посередницькі послуги, письмове пояснення причин відмови у наданні візи, доступність процедури апеляції.

Найбільшими негативами Візового кодексу ЄС є невичерпний список документів, які можуть вимагати в консульстві від заявників, вимагання конфіденційної інформації, особисте подання документів від прохача.

"У 2009 р. Львівське юридичне товариство проводило моніторинг візової політики Генеральних консульств Чеської Республіки та Республіки Польща у Львові за підтримки Міжнародного фонду “Відродження” у рамках громадської коаліції «Європа без бар`єрів», - наголосив регіональний координатор громадської ініціативи «Європа без бар’єрів» Андрій Лепак. – У Генеральному консульстві Республіки Польща у Львові зафіксовано найнижчий рівень відмов в отримані візи. Однак тут постійно є черги, які створюють незручності для наших громадян і породжують можливості для численних зловживань. І з 30 червня ми почали новий моніторинг візової політики цих консульств у Львові, який оприлюднимо у вересні 2010 року".

Але вже сьогодні є достатньо емпіричної інформації від громадян та підприємців, яка характеризує ситуацію з отриманням віз у Львові. Найгострішою вона є у Генеральному консульстві Республіки Польща у Львові, яке стало рекордсменом із надання шенгенських віз серед країн Євросоюзу. Щодня тут надають до двох тисяч віз.

"Складна візова практика перешкоджає розвитку міжнародного бізнес-співробітництва між сусідніми країнами, - вважає голова Асоціації працедавців Львівщини, депутат Львівської обласної ради Зеновій Бермес. На тлі розмов про європейську інтеграцію залізна завіса на кордоні між Україною і ЄС опускається все щільніше. Відбувається гра в одні ворота, коли для Європи і, Польщі зокрема, працює безвізовий режим, а українці змушені платити за доступ в Європу. Наприклад, у Генкольсульстві РП У Львові поширена практика, коли підприємці, після систематичних вичікувань у чергах, регулярно отримують лише короткотермінові візи. Це вносить хаос у стосунки між підприємницькими середовищами України та держав Європи і посилює тінізацію процесу отримання віз. Результат – недоотримання Україною коштів у формі митних платежів, податків, інвестицій".

Зеновій Бермес вважає: якщо консульство не готове запровадити багаторазові візи для підприємців, що мають довгострокові угоди з польськими партнерами, то треба відкривати для таких українських бізнесменів, зелені коридори у чергах. Більше того, варто відновити електронну реєстрацію на отримання візи і організувати діяльність офіційних візових центрів, які би надавали прозорі і зрозумілі послуги громадянам України-претендентам на візу. Особливо незрозумілою є ситуація із послугами в отриманні віз, які надають туристичні та інші фірми.

"В газетних та інтернет-оголошеннях такий сервіс коштує аж від 200 до 700 євро, зазначив заступник голови ради Львівського обласного об’єднання організацій роботодавців Михайло Вельгош. При сплаті 700 євро не потрібно вже жодних документів, крім паспорта. У чию ж кишеню потрапляє шалена різниця між офіційною вартістю візи і «посередницькою»? За офіційними даними консульства, щоденно тут видають близько 2 тисяч віз. Їхня загальна річна вартість становить від 10 до 20 млн євро. Експерти вважають, що реальний тіньовий обіг візових коштів може бути вдвічі більший.

Щоби впорядкувати такий викривлений візовий процес, слід скласти перелік ліцензованих туристичних фірм, які би мали право надавати цивілізовані послуги за прийнятні ціни для отримання туристичних віз у Польщу. Для порівняння, за надання бельгійської чи голландської віз посередницькі структури беруть за свої послуги суми, менші від вартості візи.

"Візовий кодекс урегулював посередництво з отримання віз через надання додаткових платних послуг із прийняття візових заявок, перевірки пакету документів і їхньої доставки до консульських установ на суму, що не повинна перевищувати у кожному випадку 50% від стандартного консульського збору, тобто 30 євро (ст.ст. 17, 43 Візового кодексу) – наголосив координатор ГО «Гармонія і порядок», юрист Дмитро Гудима. – При цьому консульство має гарантувати заявникам можливість доступу до консульства і без посередників. Але як реалізувати таку гарантію за наявності великих черг – не зовсім зрозуміло".

Проблема необґрунтованих відмов у наданні віз – давня і, на жаль, не має однозначного вирішення на користь заявників, підкреслив Дмитро Гудима. Візовий кодекс ЄС встановив обов’язок консульства вказувати причину відмови у видачі візи та забезпечити доступність процедури апеляції (ч. 2, 3 ст. 32). Проте зазначення причини відмови проблеми не вирішує, оскільки той же кодекс закріпив право консульства відмовляти у візі з суб’єктивних мотивів, наприклад, якщо не в повній мірі доведено "намір залишити територію держав-членів ЄС після завершення терміну дії візи" (п. "д" ст. 14 Візового кодексу ЄС). Саме таке пояснення може бути використане консульством у всіх випадках незаконних відмов, оскільки ефективно довести намір залишити територію об’єктивно у більшості випадків не є можливим.

Візовий кодекс ЄС передбачив обов’язок видачі багаторазових віз із терміном дії від 6 місяців до 5 років, якщо заявник доведе потребу або обґрунтує намір частих чи регулярних подорожей, зокрема через власний професійний чи сімейний статус. Тому з метою вирішення питання збільшення строку багаторазової візи, як мінімум, до 6 місяців громадяни можуть апелювати до Візового кодексу ЄС, норми якого є обов’язковими для виконання працівниками Генконсульства РП у Львові.

Факти продажу місць у чергах біля консульства – а вони там коштують 300-500 грн -можуть бути кваліфіковані як шахрайство з боку того, хто пропонує купити місце. Але тільки за однієї умови: якщо той, хто оплатив місце у черзі, не зможе потрапити у консульство, зауважив Дмитро Гудима. Якщо ж прохач після такої купівлі або ж підпільного нічного запису, що також практикується, потрапляє в консульство і одержує візу, то з’являються підозри щодо постійно діючих схем добре організованої злочинності. Здолати їх можна лише обопільними зусиллями-взаємодією української і польської сторін.


Нашi Публiкацiї

25-05-2011

НОВИНКА! Безпека документів та міграційна політика: висновки та рекомендації міжнародних робочих груп для України. До видання увійшли дослідження експертів міжнародних секторальних робочих груп за напрямками «міграційна політика» та «безпека документів», що є важливими складовими руху України до безвізового режиму у відносинах з ЄС.

24-05-2011

Як досягти безвізового режиму з Європейським Союзом? Досвід Західних Балкан для України. Дана публікація розкриває особливості процесу візової лібералізації, що відбувся в країнах Західних Балкан та є актуальним для України. Досвід окремих країн регіону, висвітлений в рамках публікації, ілюструє успіхи та труднощі виконання Дорожніх карт (2008 — 2010 років) на прикладі Сербії, Боснії та Герцеговини, Албанії.

05-05-2011

Шенгенські консульства в оцінках та рейтингах. Візова практика країн-членів ЄС в Україні, 2010 р. Інформаційно-аналітичний матеріал, що міститься у даній публікації, є результатом масштабного та значною мірою безпрецедентного дослідження, виконаного «Європою без бар’єрів» влітку 2010 року за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

06-09-2010

Безвізова Європа для країн Східного партнерства: шляхи досягнення Видання присвячене тактиці та стратегії руху до безвізового режиму країн Східного партнерства у відносинах з Європейським Союзом. Оцінки та рекомендації, підготовлені міжнародною експертною групою, розкривають наявні механізми та можливості візової лібералізації: як двосторонні, так і регіональні. Запропоновані матеріали спрямовані на посилення та подальшу професіоналізацію міжнародного громадського впливу та ефективне лобіювання ідей свободи пересування у Європі. Підготовка публікації відбувалась за участі провідних профільних європейських установ: Центру європейської політики (ЕРС, Брюссель) та Європейської ініціативи стабільності (ESI, Брюссель-Берлін-Стамбул)

05-09-2010

Коментований переклад Візового Кодексу Європейського Союзу Видання містить неофіційний переклад Регламенту № 810/2009 ЄС, що встановлює Кодекс Спільноти з візових питань (Візового Кодексу ЄС), супроводжений коментарями фахівців «Європи без бар’єрів». Коментарі стосуються нововведень Кодексу у порівнянні з іншими документами (насамперед, з діючою Угодою про спрощення оформлення віз між Україною та ЄС), спрямовані на підвищення громадської обізнаності щодо нормативно-правової бази ЄС з питань візової політики та покликані полегшити практичне використання даного документу українськими заявниками.

19-05-2010

Законодавче забезпечення руху до симетричного безвізового режиму між ЄС та Україною. Поточні оцінки візової практики країн ЄС в Україні Видання формулює перелік завдань у законодавчій сфері, виконання яких є необхідною умовою для встановлення симетричного безвізового режиму між ЄС та Україною. У другій частині видання систематизовано поточні оцінки візової практики країн ЄС в Україні — з використанням як даних незалежного моніторингу, проведеного «Європою без бар'єрів», так і офіційних даних.

19-05-2010

Формуючи дорожню карту до безвізового режиму для громадян України у відносинах з Європейським Союзом Видання присвячене систематизації «домашніх завдань» України, спрямованих на досягнення безвізового режиму з ЄС в контексті перспектив імплементації «дорожьої карти» до безвізового режиму між Україною та ЄС. Запропоновано рекомендації щодо ефективнішого використання Угоди про спрощення оформлення віз між Україною та ЄС.