Анонси

23-12-2011

Публікація «Міграційний потенціал України в контексті візового режиму з ЄС» вийде друком в кінці грудня 2011 року. Донецький інститут соціальних досліджень і політичного аналізу підготував аналітичний звіт «Міграційний потенціал України в контексті візового режиму з ЄС».

Новини

29-12-2011

Німецький бізнес лобіює безвізовий режим з Україною У Східному комітеті німецької економіки розраховують на скасування візового режиму між ФРН та Україною упродовж наступних максимум 5 років.

28-12-2011

Україна розраховує у 2012 році встановити безвізовий режим з рядом країн – МЗС Україна розраховує на домовленості про безвізовий режим або лібералізацію візового режиму з Малайзією, Сінгапуром, Уругваєм, Чилі, Південною Кореєю, Кувейтом.

27-12-2011

Білорусь скасує візовий режим для туристів з ЄС Білорусь планує скасувати з 2013 року візовий режим для туристів з Євросоюзу, розповів директор департаменту з туризму Міністерства спорту та туризму Вадим Кармазін.

23-12-2011

Мін‘юст надав роз‘яснення щодо застосування з 1 січня 2012 року закону «Про захист персональних даних» У зв’язку з численними зверненнями громадян щодо практичного застосування деяких положень Закону України «Про захист персональних даних» Міністерство юстиції надало роз’яснення з найбільш актуальних та поширених питань.

22-12-2011

Україна і Туреччина уклали угоду про безвізовий режим. Про це повідомляє кореспондент "Української правди".Безвізовий режим орієнтовно почне діяти з травня 2012 року. Щороку Туреччина приймає близько півмільйона українських туристів.

21-12-2011

Рада ЄС надала мандат ЄК на проведення з Азербайджаном переговорів з укладення угоди про реадмісію та спрощення оформлення віз. Рада Європейського Союзу надала мандат Європейській Комісії на проведення з Азербайджаном переговорів щодо укладення угоди про реадмісію та спрощення оформлення віз.

20-12-2011

Україна та ЄС домовились про подальше спрощення оформлення віз для українських громадян У ході Саміту Україна-ЄС сторони завершили переговори щодо внесення змін до Угоди про спрощення оформлення віз.

19-12-2011

Безвізовий режим із ЄС залежить від виконання певних умов – Баррозу Введення безвізового режиму між Україною та ЄС залежить від виконання всіх необхідних умов, передбачених відповідним планом дій, заявив президент Європейської Комісії Жозе Мануель Баррозу.

19-12-2011

Європарламент затвердив директиву про єдиний дозвіл на проживання Директива дозволить усім іноземним працівникам, вихідцям із країн з-поза ЄС, отримати дозвіл на роботу та резиденцію шляхом проходження єдиної процедури.

15-12-2011

Чехія ввела обов’язкову реєстрацію заяв на шенгенські візи Для отримання шенгенських віз Чехія запроваджує обов’язкову реєстрацію заяв у системі Visapoint. Про це повідомляє посольство Чехії у Києві.

14-12-2011

Німеччина запроваджує «блакитну карту» Тепер фахівцям з країн, що не входять до Європейського Союзу, працевлаштуватись у Німеччині буде легше. Німецький уряд запроваджує для іноземних топ-кадрів «блакитну карту». Таким чином Німеччина спрощує умови їх прийняття на роботу.

14-12-2011

Болгарію і Румунію не прийняли у Шенгенську зону Рада міністрів з питань юстиції та внутрішніх справ ЄС не змогла прийняти рішення про приєднання Болгарії та Румунії до Шенгену.

12-12-2011

Інститут народознавства НАН України оприлюднив своє дослідження української трудової міграції Під керівництвом Ігоря Маркова, завідувача сектору етносоціальних досліджень Інституту народознавства НАН України було зібрано та представлено статистичні дані щодо сучасних тенденцій трудової міграції українських громадян.

11-12-2011

Ще три категорії громадян матимуть право на безкоштовні шенгенські візи МЗС України на завершальному етапі переговорів з ЄС щодо скасування оплати за візи до країн Шенгену для трьох категорій українців.

10-12-2011

Рішення про прийняття Болгарії та Румунії у Шенгенську зону відклали до весни Лідери Євросоюзу, що завершили сьогодні дводенний саміт у Брюсселі, відклали до березня 2012 року прийняття рішення про входження Болгарії та Румунії до Шенгенської зони, йдеться у висновку за підсумками зустрічі.

 

Iнтерв'ю

 
19-06-2010

Угорський консул Габор Хегедюш: «Ми орієнтуємося, на які хитрощі українці можуть йти, аби отримати візу»

У літній період, коли українці прагнуть відпочити, роботи додається іноземним представництвам в Україні, адже дедалі більше наших громадян прагнуть відвідати Європу.

Тетяна Катриченко | Главред


Хтось їде до моря, а хтось обирає екскурсійні маршрути. До сусідньої Угорщини прямують кілька тисяч наших туристів щомісяця. Одні – відпочити на термальних курортах, інші – відвідати «перлину Дунаю» Будапешт. „Главред” вирішив розпитати Генерального консула Угорської Республіки в Україні Габора Хегедюша про особливості його роботи.

Пане, Габор, чи багато у консульства зараз роботи?

У квітні було дуже багато. Велике навантаження буде і в липні-серпні. У вересні – спад. А у жовтні, коли починаються шкільні канікули, ми знову працюємо у посиленому режимі. Багато подорожують автобусами. І не тільки восени, а й на Різдвяні свята. Жити у спокійному режимі можемо лише у січні-лютому. Можна говорити, що робота консульства пов’язана з туризмом. Проте, якщо, скажімо, до Словаччини їздять більше взимку, то до нас – влітку.

Тобто консульство Посольства Угорської Республіки в Україні видає більше туристичних віз, аніж, скажімо, робочих?

Так. Але дуже багато й ділових. Справа у тому, що між підприємствами України та Угорщини розвинута співпраця на різних рівнях. Також у нас тісні контакти у сфері спорту. Наприклад, щороку в червні у місті Ниредьхаза організовують змагання з футболу – міжнародний дитячий турнір „Джонатан Кап”. Торік приблизно п’ятсот молодих спортсменів поїхали на них до Угорщини.

Записатися до консульства можна лише через сайт. Чому саме було введено таку практику?

Ми працюємо у достатньо важких умовах. У нас консульство розташоване в одному приміщенні з посольством. Для прийому документів ми можемо відкрити максимум чотири вікна. Якщо з документами все гаразд, то процес йде швидко. Якщо ні – треба ставити додаткові запитання, просити інші документи. А це все час. Щомісяця ми обробляємо кілька тисяч паспортів. Проте є технічний ліміт – навіть якщо було б бажання, немає фізичних можливостей. Ми ж маємо без запізнень видавати паспорти! Індивідуальні туристи, які записуються саме за допомогою сайту, – це лише чверть усіх, хто приносить документи. Решта – клієнти турфірм.

Індивідуальні туристи керуються інформацією, викладеною на сайті. Чи не вважаєте ви, що сайт треба удосконалювати?

Це правда. Проте вся необхідна інформація все-таки там є (www.mfa.gov.hu/emb/kiev). Найсвіжіші новини – на першій сторінці у рубриці „Зміни у порядку оформлення віз”. Усі можуть прочитати, що коли хтось збирається у подорож з дитиною, то необхідно мати у паспорті одного з батьків по дві вільні сторінки на кожного (у сумі чотири. – Ред.). У випадку, якщо хтось сам організовує подорож, ми просимо авіа- або залізничні квитки, а також підтвердження про заброньований та оплачений готель. Бронювання через сайтwww.booking.com не приймаються.

Скільки ви витрачаєте часу на обробку кожної заяви?

Важко сказати. Усе залежить від індивідуальних особливостей. Спочатку ми очікуємо, що до нас прийде підготовлена людина. Вона має подивитися на офіційному сайті, які документи треба і у якому вигляді. Якщо є питання, можна подзвонити у наш call-центр. Під час подачі документів у вікно ретельно розглядаються усі папери. Іноді ми можемо попросити додаткові документи. Якщо все гаразд, дані заявника вносять у комп’ютерну систему. Потім наша бухгалтерія перевіряє, чи сплачено візовий збір протягом двох днів. Але важливо сказати, що більшість наших клієнтів не платять на основі Угоди про спрощення оформлення віз між Україною та ЄС (школярі, студенти, учасники міжнародних спортивних змагань, журналісти, пенсіонери, особи з обмеженими фізичними можливостями тощо. – Ред.). Після цього триває стандартна перевірка, а згодом остаточне рішення приймає консул.

Існує думка, що кілька посольств країн - членів ЄС більш лояльно ставляться до українців, аніж інші...

Я не можу порівнювати нашу роботу з роботою дипломатичних установ інших країн, але хочу сказати, що ми намагаємось із розумінням ставитися до українських громадян. І це насправді так. Чому? Перша причина – традиції. У нас завжди були гарні стосунки з Україною. Ваша країна – наш найбільший сусід. Ми хочемо товаришувати і у майбутньому. По-друге, у нас багато зв’язків: політичних, економічних, культурних, спортивних. Ми, як консульство, маємо обслуговувати їх, а не чинити перепони. По-третє, ми завжди намагаємося уявити себе на місці заявника, який просить візу. Угорці дуже добре пам’ятають ті часи, коли для нас було досить важко поїхати на Захід, у Європу або Америку. Хоча ніяких злих намірів у нас не було. З цієї позиції, ми розуміємо українців. Навіть у моїй родині були люди, які у 1960-ті роки увесь рік збирали гроші на те, аби поїхати літом на відпочинок до Італії чи Іспанії.

Яких помилок найчастіше припускаються українці під час подачі документів до консульства?

Вони часто не читають сайт і не дзвонять у call-центр. За час моєї роботи було кілька випадків, коли приходили люди лише з паспортом і говорили, що їм хтось сказав, що цього вистачає для отримання візи. Моя відповідь така: наступного разу навіть паспорта не треба, можна візу поставити на лоба. Виходить, що інколи люди не розуміють, що ми маємо бездоганно виконувати Шенгенські правила.

Які найпоширеніші причини відмов?

У 2009 році Консульський відділ Посольства Угорської Республіки в Україні відмовив у візі у 2,25% випадків. Таким чином, ми не належимо до переліку тих країн, які найчастіше відмовляють. У випадку, якщо у нас виникають певні сумніви щодо поданих заявником документів, ми просимо його принести додаткові папери. Також намагаємось підтримувати гарні стосунки з акредитованими турфірмами. Але рішення про відмови все-таки є. Їх виносять, коли заявнику заборонений в’їзд або надані документи (наприклад, ті, що підтверджують мету поїздки, матеріальне забезпечення тощо) не відповідають вимогам. Фальшивих документів за нашими спостереженнями стає менше.

Однак упродовж останнього року доходи українців зменшилися. Тому є підстави говорити, що збільшилася кількість випадків підробки документів, які українські громадяни подають до консульств. Чи були у вас такі випадки?

Справді, підробки – проблема для України. Я збрешу, якщо скажу, що ми їх не бачили. Це як національний спорт в Україні – для будь-якої ситуації треба знайти рішення. Якщо потрібно певний підтверджуючий документ, завжди є спосіб його зробити або дістати. Наприклад, було кілька екстремальних випадків. Один з них такий. З Будапешта ми отримали листа, у якому йшлося про те, що певну людину запрошують на важливу подію як почесного гостя, тож просять посприяти в отриманні візи. Людина подає документи, але ми виявляємо підроблену довідку про доходи. Виявляється, у чоловіка маленька пенсія, і він боявся, що з такими прибутками отримає відмову. Тому звернувся по „допомогу” до друга. Той зробив фальшивку, на підставі якої у наданні візи було відмовлено. Ми сказали, що для нас головне – чесний спосіб отримання візи, і порадили знову подавати заявку. І зважаючи на те, що інших проблем у цієї людини не виникло, вона отримала візу за два дні до запланованого від’їзду. Чоловік був такий щасливий! Ось і виходить, що навіть порядні люди не можуть зрозуміти, що підробляти документи – не варто.

Шкода, що українці цього не розуміють…

Через такі випадки ми навіть звернули увагу акредитованих турфірм, що у всіх випадках, коли ми знайдемо фальшиві документи, будемо ставити відмову. Ми пояснюємо, що матеріальне забезпечення можна підтвердити багатьма способами. Якщо хтось має низьку зарплату, то він може показати, що у нього є нерухомість, він володіє автомобілем. Ми знайомі з економічною ситуацією в Україні: іноді люди мають приховані від податкової прибутки, а професори в університетах – низькі зарплати. Тому коли ми просили довідку з банку, деякі люди позичали гроші у знайомих і брали й перераховували їх на свій рахунок на один день. Це нечесно. Ми приблизно орієнтуємося, на які хитрощі українці можуть йти, аби отримати візу. Варто говорити, що причиною відмови не може бути лише те, що офіційно підтверджені прибутки громадянина є недостатніми. Ми підходимо до візових питань комплексно. Враховуємо кількість раніше оформлених шенгенських віз у паспорті. Якщо вони є, то очевидно, що у такої людини було багато можливостей десь залишитися, але вона цього не зробила. Просто люди хочуть побачити світ, і у них є на це гроші.

Думаю, що серед інших чинників таке ставлення також веде до того, що процент відмов у нас низький. До цього (консул стукає по дереву) ми не відчули, що хтось цим зловживає – люди їдуть саме в Угорщину, а не в інші країни Шенгенської зони, а також повертаються на батьківщину.

Яким чином введення нового Візового Кодексу ЄС вплинуло на роботу консульства?

Ми почали підготовку ще торік. Можна говорити, що найбільше часу забрав технічний перехід до роботи за правилами нового Кодексу. У січні Консульське управління Міністерства закордонних справ Угорської Республіки організувало триденний тренінг в м. Ужгороді, у якому взяли участь і наші працівники. За два тижні до введення нового кодексу відбулася зустріч з працівниками акредитованих туристичних фірм з питань нововведень. Три дні на початку квітня Консульство було зачинено – ми обробляли заяви, що отримали до 5 квітня, а вже 9-го числа відновили роботу у повному обсязі вже згідно з новим Візовим Кодексом. Сподіваємося, наші клієнти не відчули незручностей. У квітні ми обробили 4947 заяв, переважну більшість упродовж останніх трьох тижнів, і лише дев’ять клієнтів (0,18%) дістали відмову.


Нашi Публiкацiї

25-05-2011

НОВИНКА! Безпека документів та міграційна політика: висновки та рекомендації міжнародних робочих груп для України. До видання увійшли дослідження експертів міжнародних секторальних робочих груп за напрямками «міграційна політика» та «безпека документів», що є важливими складовими руху України до безвізового режиму у відносинах з ЄС.

24-05-2011

Як досягти безвізового режиму з Європейським Союзом? Досвід Західних Балкан для України. Дана публікація розкриває особливості процесу візової лібералізації, що відбувся в країнах Західних Балкан та є актуальним для України. Досвід окремих країн регіону, висвітлений в рамках публікації, ілюструє успіхи та труднощі виконання Дорожніх карт (2008 — 2010 років) на прикладі Сербії, Боснії та Герцеговини, Албанії.

05-05-2011

Шенгенські консульства в оцінках та рейтингах. Візова практика країн-членів ЄС в Україні, 2010 р. Інформаційно-аналітичний матеріал, що міститься у даній публікації, є результатом масштабного та значною мірою безпрецедентного дослідження, виконаного «Європою без бар’єрів» влітку 2010 року за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

06-09-2010

Безвізова Європа для країн Східного партнерства: шляхи досягнення Видання присвячене тактиці та стратегії руху до безвізового режиму країн Східного партнерства у відносинах з Європейським Союзом. Оцінки та рекомендації, підготовлені міжнародною експертною групою, розкривають наявні механізми та можливості візової лібералізації: як двосторонні, так і регіональні. Запропоновані матеріали спрямовані на посилення та подальшу професіоналізацію міжнародного громадського впливу та ефективне лобіювання ідей свободи пересування у Європі. Підготовка публікації відбувалась за участі провідних профільних європейських установ: Центру європейської політики (ЕРС, Брюссель) та Європейської ініціативи стабільності (ESI, Брюссель-Берлін-Стамбул)

05-09-2010

Коментований переклад Візового Кодексу Європейського Союзу Видання містить неофіційний переклад Регламенту № 810/2009 ЄС, що встановлює Кодекс Спільноти з візових питань (Візового Кодексу ЄС), супроводжений коментарями фахівців «Європи без бар’єрів». Коментарі стосуються нововведень Кодексу у порівнянні з іншими документами (насамперед, з діючою Угодою про спрощення оформлення віз між Україною та ЄС), спрямовані на підвищення громадської обізнаності щодо нормативно-правової бази ЄС з питань візової політики та покликані полегшити практичне використання даного документу українськими заявниками.

19-05-2010

Законодавче забезпечення руху до симетричного безвізового режиму між ЄС та Україною. Поточні оцінки візової практики країн ЄС в Україні Видання формулює перелік завдань у законодавчій сфері, виконання яких є необхідною умовою для встановлення симетричного безвізового режиму між ЄС та Україною. У другій частині видання систематизовано поточні оцінки візової практики країн ЄС в Україні — з використанням як даних незалежного моніторингу, проведеного «Європою без бар'єрів», так і офіційних даних.

19-05-2010

Формуючи дорожню карту до безвізового режиму для громадян України у відносинах з Європейським Союзом Видання присвячене систематизації «домашніх завдань» України, спрямованих на досягнення безвізового режиму з ЄС в контексті перспектив імплементації «дорожьої карти» до безвізового режиму між Україною та ЄС. Запропоновано рекомендації щодо ефективнішого використання Угоди про спрощення оформлення віз між Україною та ЄС.