Анонси

23-12-2011

Публікація «Міграційний потенціал України в контексті візового режиму з ЄС» вийде друком в кінці грудня 2011 року. Донецький інститут соціальних досліджень і політичного аналізу підготував аналітичний звіт «Міграційний потенціал України в контексті візового режиму з ЄС».

Новини

29-12-2011

Німецький бізнес лобіює безвізовий режим з Україною У Східному комітеті німецької економіки розраховують на скасування візового режиму між ФРН та Україною упродовж наступних максимум 5 років.

28-12-2011

Україна розраховує у 2012 році встановити безвізовий режим з рядом країн – МЗС Україна розраховує на домовленості про безвізовий режим або лібералізацію візового режиму з Малайзією, Сінгапуром, Уругваєм, Чилі, Південною Кореєю, Кувейтом.

27-12-2011

Білорусь скасує візовий режим для туристів з ЄС Білорусь планує скасувати з 2013 року візовий режим для туристів з Євросоюзу, розповів директор департаменту з туризму Міністерства спорту та туризму Вадим Кармазін.

23-12-2011

Мін‘юст надав роз‘яснення щодо застосування з 1 січня 2012 року закону «Про захист персональних даних» У зв’язку з численними зверненнями громадян щодо практичного застосування деяких положень Закону України «Про захист персональних даних» Міністерство юстиції надало роз’яснення з найбільш актуальних та поширених питань.

22-12-2011

Україна і Туреччина уклали угоду про безвізовий режим. Про це повідомляє кореспондент "Української правди".Безвізовий режим орієнтовно почне діяти з травня 2012 року. Щороку Туреччина приймає близько півмільйона українських туристів.

21-12-2011

Рада ЄС надала мандат ЄК на проведення з Азербайджаном переговорів з укладення угоди про реадмісію та спрощення оформлення віз. Рада Європейського Союзу надала мандат Європейській Комісії на проведення з Азербайджаном переговорів щодо укладення угоди про реадмісію та спрощення оформлення віз.

20-12-2011

Україна та ЄС домовились про подальше спрощення оформлення віз для українських громадян У ході Саміту Україна-ЄС сторони завершили переговори щодо внесення змін до Угоди про спрощення оформлення віз.

19-12-2011

Безвізовий режим із ЄС залежить від виконання певних умов – Баррозу Введення безвізового режиму між Україною та ЄС залежить від виконання всіх необхідних умов, передбачених відповідним планом дій, заявив президент Європейської Комісії Жозе Мануель Баррозу.

19-12-2011

Європарламент затвердив директиву про єдиний дозвіл на проживання Директива дозволить усім іноземним працівникам, вихідцям із країн з-поза ЄС, отримати дозвіл на роботу та резиденцію шляхом проходження єдиної процедури.

15-12-2011

Чехія ввела обов’язкову реєстрацію заяв на шенгенські візи Для отримання шенгенських віз Чехія запроваджує обов’язкову реєстрацію заяв у системі Visapoint. Про це повідомляє посольство Чехії у Києві.

14-12-2011

Німеччина запроваджує «блакитну карту» Тепер фахівцям з країн, що не входять до Європейського Союзу, працевлаштуватись у Німеччині буде легше. Німецький уряд запроваджує для іноземних топ-кадрів «блакитну карту». Таким чином Німеччина спрощує умови їх прийняття на роботу.

14-12-2011

Болгарію і Румунію не прийняли у Шенгенську зону Рада міністрів з питань юстиції та внутрішніх справ ЄС не змогла прийняти рішення про приєднання Болгарії та Румунії до Шенгену.

12-12-2011

Інститут народознавства НАН України оприлюднив своє дослідження української трудової міграції Під керівництвом Ігоря Маркова, завідувача сектору етносоціальних досліджень Інституту народознавства НАН України було зібрано та представлено статистичні дані щодо сучасних тенденцій трудової міграції українських громадян.

11-12-2011

Ще три категорії громадян матимуть право на безкоштовні шенгенські візи МЗС України на завершальному етапі переговорів з ЄС щодо скасування оплати за візи до країн Шенгену для трьох категорій українців.

10-12-2011

Рішення про прийняття Болгарії та Румунії у Шенгенську зону відклали до весни Лідери Євросоюзу, що завершили сьогодні дводенний саміт у Брюсселі, відклали до березня 2012 року прийняття рішення про входження Болгарії та Румунії до Шенгенської зони, йдеться у висновку за підсумками зустрічі.

 

Iнтерв'ю

 
17-06-2010

Олександр Лавринович: ЄС готовий швидко і ефективно працювати над скасуванням віз

З міністром юстиції України Олександром Лавриновичем ми зустрілися одразу після міністерського засідання Україна-ЄС з питань юстиції, свободи та безпеки.

Міністерство юстиції України

І хоча у графіку міністра вдалося "викроїти" на розмову лише 15 хвилин, втім, і за цей час вдалося обговорити основні теми, що стоять сьогодні у топ-рейтингу інформаційних повідомлень: боротьба з корупцією, схвалення нового закону про засади внутрішньої і зовнішньої політики, участь України в процесі по справі екс-прем’єр-міністра Павла Лазаренка і, звичайно, - підготовка до скасування візового режиму Європейським Союзом.

Олександре Володимировичу, ви вже не вперше очолюєте Міністерство юстиції, і, очевидно, можете оцінити наскільки значного прогресу вдалося досягнути Україні та ЄС у співпраці в сфері юстиції, свободи та безпеки?

О.Л.: Я вважаю, що прогрес є очевидним, і на відміну від інших сфер співпраці тут не відбулося серйозного гальмування, процес розвивався, продовжувався і з EUROJUST (орган ЄС, відповідальний за координацію діяльності правоохоронних органів ЄС), і з FRONTEX (орган ЄС зі співпраці прикордонних сил ЄС), і з EUBAM (місія Місія ЄС з прикордонної допомоги Молдові та Україні) по напрямкам адміністрування кордонів, міграції, забезпечення прав людини, - те, що є головними компонентами цієї співпраці. Ну і, звичайно, в питанні яке весь час стояло на порядку денному – спрощення візового режиму. Це питання вирішувалося крок за кроком, і сьогодні ми вже чітко отримали алгоритм: спочатку затверджуватиметься План дій, при виконанні якого буде підписана угода про безвізовий режим між Україною та ЄС.

Стосовно Плану дій останнім часом було дуже багато заяв щодо того, яким саме чином він готуватиметься. В тому числі, спочатку українська сторона розраховувала на те, що принципову згоду на надання Україні цього документу буде надано на засіданні Ради міністрів з питань юстиції та внутрішніх справ, однак цього не сталося. Чи зрозуміло на сьогодні, як процес підготовки відбуватиметься далі з технічної точки зору?

О.Л.: З технічної точки зору у нас є повна ясність за кроками, хто і що буде робити, в які строки. Сьогодні вже комісар ЄС з питань внутрішніх справ Сесілія Мальмстрьом виявила готовність докласти зусиль, щоб цей процес відбувався ефективно і швидко. Вона очолила роботу з формування запитальника для України, при отриманні відповідей на який, можна буде приготувати План дій. Ми зі свого боку висловили готовність в стислі терміни і в повному обсязі надати відповіді. Хочу сказати, що я особисто вдячний, що обраний саме такий шлях, а не пряма робота над Планом дій з постійними обмінами різними варіантами, дискусіями щодо тих чи інших кроків, термінів їх реалізації... це потребує завжди дуже багато часу. А обрана зараз технологія дасть можливість набагато швидше отримати фінальний результат. Коли ж цей документ - План дій - буде готовий, підписаний його реалізація залежатиме в першу чергу від України, і від нас буде залежати швидкість просування до фіналу, яким буде набуття чинності угоди про безвізовий режим між Україною та ЄС.

Чи є на сьогодні якесь розуміння щодо часових рамок – підготовки запитальника, розробки Плану дій?

О.Л.: Це питання, в першу чергу, до Єврокомісії. Сьогодні було тільки висловлено, що вони зі свого боку зроблять так, щоб до саміту Україна-ЄС був готовий абсолютно чіткий і погоджений План дій. Тому якщо говорити, що саміт має відбутися десь в жовтні, то очевидно що влітку, не пізніше початку вересня – це самий крайній строк - має бути вже погоджений План дій, а запитальник очевидно буде готовий дуже швидко, в червні, щоб в липні можна було дати відповіді і в серпні розпочати погодження. Думаю, що це буде динамічна робота.

В цілому, основні вимоги ЄС до країн, з якими запроваджується безвізовий режим, відомі. Чи може Україна вже зараз робити певні законодавчі кроки на цьому шляху, і чи є ця робота в планах міністерства?

О.Л.: Є, звичайно, вона ведеться. Ми після візиту пана Фюлє (комісар ЄС з питань розширення та Європейської політики сусідства Стефан Фюлє відвідав Україну наприкінці квітня – ред.) зробили інвентаризацію тих проектів законів, які ми повинні обов’язково ухвалити для отримання рішення по безвізовому режиму. Кілька таких законопроектів скеровані до парламенту, один вже навіть ухвалений – про захист персональних даних. Цього місяця до парламенту буде скеровано кілька конвенцій, які стосуються прав людини, національного органу щодо запобігання тортурам, міграційних процесів.

Зрештою, у нас є повне розуміння, що нам необхідно зробити з точки зору законодавчих актів, можливо, цей перелік буде розширений після роботи Єврокомісії над запитальником, але я впевнений, що маючи розуміння і по суті, я би сказав близькість політичних позицій щодо необхідності європейської інтеграції і бажання безвізового режиму і в коаліції, і в опозиції, ми повинні мати швидкий і плідний процес в парламенті. А що стосується виконавчої влади, то тут буде забезпечена швидка робота і контроль, і я не бачу сьогодні перешкод для того, щоб ми мали фінальний результат.

Очевидно, що питання віз чутливе і довго очікуване в Україні, але, звичайно, воно не єдине в нашій співпраці з Євросоюзом. Одним з найболючіших питань є питання корупції. Ще на початку квітня ви заявили про намір розробити нові законопроекти щодо подолання корупції. Що зроблено в цьому напрямку на сьогодні?

О.Л.: Тут мова має йти про дві групи цих законів. Одні, які, скажімо так, мають прямий контакт з особами для попередження корупційних дій, - це чотири закони, які вже були ухвалені в Україні, доопрацьовувалися в Міністерстві юстиції, розглядалися на першому засіданні Комітету по боротьбі з корупцією при Президентові України. Зараз здійснено їх переклад, і вони направлені в GRECO (Група країн проти корупції при Раді Європи – ред.) з тим, щоб отримати їх фінальні висновки. На міністерському засіданні з ЄС я розповів, які зміни ми робили і отримав повне розуміння з боку представників і іспанського головування в ЄС, і Єврокомісії, що свідчить про те, що були певні недоопрацювання в Україні, .

Інші закони – це ті, які мають зменшувати можливості регулятивного характеру для влади України, державного чи місцевого самоврядування, спрощувати дозвільні процедури. У тут також процес іде повним ходом. Вже маємо ухвалених три закони по дерегуляції, маємо сьогодні схвалення Урядом Податкового кодексу, де зменшується кількість податків і спрощується їх адміністрування. Ми маємо в першому читанні закон про судоустрій і статуссуддів, а також зміни до шести законів, де суттєво міняються процедури, які носять апріорі корупційний характер, тому я можу твердо говорити, що в Україні в законодавчому плані іде планомірна і достатньо успішна робота в антикорупційному напрямку.

На продовження цієї теми хотів би запитати про справу проти екс-прем’єр-міністра Павла Лазаренка. Наскільки стало відомо, прем’єр-міністр доручв Міністерству юстиції вивчити можливість приєднання до цієї справи в США з тим, щоб повернути в Україну частину коштів, вивезених з України колишнім прем’єром. Наскільки реально зараз долучитися до цього процесу, адже справа триває вже досить довгий час?

О.Л.: Міністерство юстиції займається вже багато років цим питанням. Ми працюємо з нашими юридичними радниками країни перебування, і я думаю, що це питання, враховуючи особливості законодавства Сполучених Штатів, є досить непросте для вирішення. Звичайно, що Міністерство юстиції буде продовжувати ці кроки і докладати зусиль для того, щоб частина того, що було вивезено з України повернулося тим платникам податків чиї кошти були забрані і вивезені за кордон.

А наскільки відповідає дійсності інформація про пошуки Міністерством юриста, який би представляв Україну в цій справ?

О.Л.: Я думаю, що ви забігаєте наперед з цими питаннями, і не готовий сьогодні давати вам відповіді на питання про радників, їх прізвища, і коли, і хто буде працювати.

Нещодавно Президент України вніс до парламенту проект закону про засади зовнішньої та внутрішньої політики. Цей документ вже навіть схвалений депутатами у першому читанні. Разом з тим, навіть згідно з висновками Головного науково-експертного управління парламенту, в цьому документі є дуже багато недопрацювань і "слабких місць". Вашому міністерству було доручено забезпечити супровід цього закону у Верховній Раді, тож чи бачите ви можливості для його доопрацювання?

О.Л.: Якби не бачили можливостей доопрацювання, то, очевидно, підходили би до того, що необхідно було б ухвалювати одразу в цілому. Оскільки є парламентська процедура, він взятий за основу і при ухваленні в другому читанні будуть враховані ті пропозиції, які ідуть від народних депутатів чи Кабінету міністрів. Ми будемо брати активну участь в роботі над пропозиціями в комітеті при підготовці до другого читання, так що те доручення, яке ми маємо в міністерстві юстиції, ми виконаємо.

Одним з головних застережень до цього законопроекту було те, що в ньому містяться положення про його більшу пріоритетність над іншими законами, які стосуватимуться внутрішньої та зовнішньої політики...

О.Л.: Є площина де-юре, і є площина де-факто дії. Існують закони, які увалюються в точній відповідності до Конституції, як вимога Конституції. Вимога ухвалити цей закон і визначити основні засади записана в Конституції як одне з перших повноважень Врховної Ради. І те, що суб’єктом законодавчої ініціативи виступив Президент, є свідченням значення цього закону. Я не думаю, що в Україні буде та ситуація, коли будуть ухвалюватися інші закони, які будуть мати норми, що суперечитимуть цьому закону. Це аномально. І в інших країнах світу такого теж ніколи не дозволяють.

Тобто фактично, певною мірою, можна говорити про те, що цей закон буде прирівняний до Конституції?

О.Л.: Тут треба вживати точні формулювання. Не можна говорити про прирівняння. Є лише два закони, про які прямо написано в Конституції, що вони ухвалюються конституційною більшістю так, як Конституція. Це, зокрема, закон про герб, і в Конституції записано, що складовими частинами державного герба є... перелік... і що цей закон ухвалюється Верховною Радою більшістю у дві третини голосів. Зрозуміло, що ніякий інший закон не може стояти поруч з цим. Так само і закон про гімн. Інших Конституція не містить.

Зрештою, хотілось би запитати і про нову політику уряду в сфері створення сприятливого інвестиційного клімату. Ваше міністерство, як відомо, займається підготовкою мирової угоди з компанією Vanco, яка спочатку отримала право на експлуатацію Прикерченської ділянки Чорноморського шельфу, а потім його позбавлена. Чиє якась нова інформація в цьому питанні?

О.Л.: В цьому плані йдуться переговори, і коли буде результат про нього буде повідомлено широкій громадськості завдяки вашим зусиллям. Я можу лише сказати, що запропоновані підходи для вирішення цього питання. Сьогодні результатів ні проміжних, ні фінальних в цьому напрямку немає.


Нашi Публiкацiї

25-05-2011

НОВИНКА! Безпека документів та міграційна політика: висновки та рекомендації міжнародних робочих груп для України. До видання увійшли дослідження експертів міжнародних секторальних робочих груп за напрямками «міграційна політика» та «безпека документів», що є важливими складовими руху України до безвізового режиму у відносинах з ЄС.

24-05-2011

Як досягти безвізового режиму з Європейським Союзом? Досвід Західних Балкан для України. Дана публікація розкриває особливості процесу візової лібералізації, що відбувся в країнах Західних Балкан та є актуальним для України. Досвід окремих країн регіону, висвітлений в рамках публікації, ілюструє успіхи та труднощі виконання Дорожніх карт (2008 — 2010 років) на прикладі Сербії, Боснії та Герцеговини, Албанії.

05-05-2011

Шенгенські консульства в оцінках та рейтингах. Візова практика країн-членів ЄС в Україні, 2010 р. Інформаційно-аналітичний матеріал, що міститься у даній публікації, є результатом масштабного та значною мірою безпрецедентного дослідження, виконаного «Європою без бар’єрів» влітку 2010 року за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

06-09-2010

Безвізова Європа для країн Східного партнерства: шляхи досягнення Видання присвячене тактиці та стратегії руху до безвізового режиму країн Східного партнерства у відносинах з Європейським Союзом. Оцінки та рекомендації, підготовлені міжнародною експертною групою, розкривають наявні механізми та можливості візової лібералізації: як двосторонні, так і регіональні. Запропоновані матеріали спрямовані на посилення та подальшу професіоналізацію міжнародного громадського впливу та ефективне лобіювання ідей свободи пересування у Європі. Підготовка публікації відбувалась за участі провідних профільних європейських установ: Центру європейської політики (ЕРС, Брюссель) та Європейської ініціативи стабільності (ESI, Брюссель-Берлін-Стамбул)

05-09-2010

Коментований переклад Візового Кодексу Європейського Союзу Видання містить неофіційний переклад Регламенту № 810/2009 ЄС, що встановлює Кодекс Спільноти з візових питань (Візового Кодексу ЄС), супроводжений коментарями фахівців «Європи без бар’єрів». Коментарі стосуються нововведень Кодексу у порівнянні з іншими документами (насамперед, з діючою Угодою про спрощення оформлення віз між Україною та ЄС), спрямовані на підвищення громадської обізнаності щодо нормативно-правової бази ЄС з питань візової політики та покликані полегшити практичне використання даного документу українськими заявниками.

19-05-2010

Законодавче забезпечення руху до симетричного безвізового режиму між ЄС та Україною. Поточні оцінки візової практики країн ЄС в Україні Видання формулює перелік завдань у законодавчій сфері, виконання яких є необхідною умовою для встановлення симетричного безвізового режиму між ЄС та Україною. У другій частині видання систематизовано поточні оцінки візової практики країн ЄС в Україні — з використанням як даних незалежного моніторингу, проведеного «Європою без бар'єрів», так і офіційних даних.

19-05-2010

Формуючи дорожню карту до безвізового режиму для громадян України у відносинах з Європейським Союзом Видання присвячене систематизації «домашніх завдань» України, спрямованих на досягнення безвізового режиму з ЄС в контексті перспектив імплементації «дорожьої карти» до безвізового режиму між Україною та ЄС. Запропоновано рекомендації щодо ефективнішого використання Угоди про спрощення оформлення віз між Україною та ЄС.