- Виконано
 - В процесi виконання
 - Виконання не розпочате

         

 

Складові Плану дiй з вiзової лiбералiзацiї (ПДВЛ) Заходи, передбаченi урядом (Згiдно Нацiонального плану з виконання Плану дiй з вiзової лiбералiзацiї)   Коментарi

 



БЛОК 1: БЕЗПЕКА ДОКУМЕНТІВ ВКЛЮЧАЮЧИ БІОМЕТРИКУ

 

 

1. Схвалення законодавчої бази для випуску машино-зчитувальних Біометричних закордонних паспортів у повній відповідності до найвищих стандартів ІКАО на основі безпечного управління ідентифікацією (документи про цивільний стан і Первинні документи, що засвідчують особу) та, беручи до уваги належний захист персональних даних. Подання в установленому порядку Кабінету Міністрів України для внесення на розгляд Верховної Ради України проекту Закону про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, в якому передбачити запровадження документів України для виїзду за кордон з електронним носієм біометричної інформації та врегулювати питання щодо особливостей закупівлі бланків таких документів (травень 2011 року)   Кабінет міністрів вніс до ВР Проект Закону про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України - № 8507-1 від 03.06.2011р.

Група народних депутатів (Коновалюк, Зарубінський, Мойсик, Бережна, Буджерак) раніше внесла законопроект з аналогічною назвою № 8507 від 13.05.2011р

Вказані законодавчі ініціативи завершились 22.10.11 президентським вето на ухвалений закон

Станом на листопад 2011 р. нового законопроекту не внесено

 


Забезпечення супроводження у Верховній Раді України проекту Закону про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України (до прийняття Закону)
 
Обидва законопроекти було розглянуто у першому читанні 5 липня 2011 року. Депутатський законопроект №8507 ухвалено в першому читанні, урядовий законопроект №8507-1 знято з розгляду. 

В ході супроводження урядового законопроекту виявився конфлікт інтересів уряду в особі Міністерства юстиції та окремих лоббістів із проурядової фракції. В результаті уряд не спромігся забезпечити ефектине супроводження свого законопроекту, і він був відхилений. 

Законопроект №8507 ухвалено остаточно 23 вересня 2011 року, однак, внаслідок виявлених недоліків ухваленого закону, президент скористався правом вето 21 жовтня 2011 р. і повернув закон із зауваженнями до парламенту. Прем"єр-міністр Микола Азаров заявив, що уряд у стислі терміни подасть до парламенту оновлений законопроект.

 


Прийняття нормативно-правових актів, необхідних для запровадження документів України для виїзду за кордон з електронним носієм біометричної інформації, зокрема щодо затвердження технічних описів відповідних зразків паспорта громадянина України для виїзду за кордон, проїзного документа біженця для виїзду за кордон (у місячний строк після прийняття Закону)
  Виконання даного пункту стримується потребою ухвалення Закону про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України

 


Внесення на розгляд Президентові України проекту Указу Президента України про внесення змін до Указу Президента України від 26 лютого 1998 року № 153 "Про дипломатичний та службовий паспорти України" у зв'язку із запровадженням нових зразків дипломатичного та службового паспортів з електронним носієм біометричної інформації (у місячний строк після прийняття Закону) 
 
  Наказом МВС від 20.09.2011 р. № 693 затверджена Програма вилучення з обігу документів для виїзду за кордон, зразки яких не відповідають стандартам Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО).

 

2. Схвалення Плану дій, що міститиме часові рамки повного переходу на видачу біометричних закордонних паспортів, що відповідають стандартам ІКАО, у тому числі в консульствах України за кордоном, та повного вилучення з обігу паспортів, що не відповідають стандартам ІКАО. Затвердження плану заходів із запровадження документів України для виїзду за кордон з електронним носієм біометричної інформації і створення національної системи біометричної верифікації та ідентифікації громадян України, іноземців та осіб без громадянства, яким, зокрема, передбачити заходи щодо розроблення системи біометричної верифікації та ідентифікації громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які проживають в Україні, персоналізації документів, що посвідчують особу, та контролю за обігом документів, що посвідчують особу, з електронним носієм біометричної інформації (у місячний строк після прийняття Закону про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України)
 
  Виконання даного пункту стримується потребою ухвалення Закону про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України

 

Розроблення програми вилучення з обігу документів для виїзду за кордон, зразки яких не відповідають стандартам Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО) (вересень 2011 року)   Виконання даного пункту стримується потребою ухвалення Закону про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України

 

3. Створення навчальних програм та схвалення антикорупційних кодексів етики для посадових осіб будь-якого органу державної влади, що має справу із Закордонними паспортами, а також національними паспортами та іншими первинними до кументтами, що засвідчують особу. Забезпечення супроводження у Верховній Раді України: проекту Закону про конфлікт інтересів у діяльності державних службовців (реєстраційний № 4420); проекту Закону про правила професійної етики на публічній службі та запобігання конфлікту інтересів (реєстраційний № 4420-1(до прийняття Законів)  
Законопроект 4420 знаходиться в стадії «Передано на доопрацювання в комітет» (02.11.2010) 

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=35136 

Законопроект 4420-1 знаходиться в стадії «Передано на доопрацювання в комітет» (02.11.2010) 

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=35203 

Обидва законопроекти готуються до повторного першого читання

 

 

Видача спільного нормативно-правового акта про кодекс поведінки працівників, до функціональних обов'язків яких належить оформлення та видача документів, що посвідчують особу (травень 2011 року)   Документ ухвалено спільним Наказом 319/149/145/145 МВС, МЗС, Мінінфраструктури та Головдержслужби 14.06.2011 р. 

http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0784-11

 

Розроблення програми навчання та підвищення кваліфікації працівників, до функціональних обов'язків яких належить оформлення та видача документів, що посвідчують особу (червень 2011 року)  
21 червня 2011 року Міністром внутрішніх справ України затверджена Навчальна програма підвищення кваліфікації працівників, до функціональних обов’язків належить оформлення та видача документів що посвідчують особу
 

 



БЛОК 2: НЕЛЕГАЛЬНА ІММІГРАЦІЯ, ВКЛЮЧАЮЧИ РЕАДМІСІЮ

 

 

Управління кордонами

 

4.Схвалення всіх необхідних заходів з імплементації правоохоронної програми розвитку та реконструкції державного кордону на період до 2015 року та Концепції розвитку Державної прикордонної служби України на період до 2015 року, включаючи правові засади для міжвідомчого співробітництва між Прикордонною службою, правоохоронними органами та іншими установами, що задіяні в управлінні кордонами, а також надання Прикордонній службі можливості брати участь у виявленні та розслідуванні прикордонних злочинів у координації з усіма причетними правоохоронними органами. Продовження реалізації Концепції розвитку Державної прикордонної служби України на період до 2015 року, схваленої Указом Президента України від 19 червня 2006 року № 546 (протягом 2011 року) 

 
 
Ще 5 листопада 2009 р. було ухвалено Закон України „Про прикордонний контроль”. 2 грудня 2010 р. до Закону були внесені зміни. Протягом першої половини 2011 р. Уряд України схвалив 8 нормативно-правових актів з метою забезпечення належної імплементації згаданого Закону.

 

 

Продовження виконання Державної цільової правоохоронної програми "Облаштування та реконструкція державного кордону" на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2007 року № 831 (протягом 2011 року)  
Загалом завершено створення чотирирівневої системи управління й реагування на зміни обстановки: Головний центр управління службою, регіональні центри, центри управління службою органів охорони державного кордону, центри управління службою відділів прикордонної служби
 

 

5. Схвалення Національної стратегії інтегрованого управління кордонами та Плану дій з її ефективної імплементації, що міститиме часові рамки та конкретні цілі для подальшого розвитку законодавства, організації, інфраструктури, матеріальної бази, а також достатні фінансові та людські ресурси у сфері управління кордонами. Забезпечення виконання у межах бюджетних призначень плану заходів щодо реалізації Концепції інтегрованого управління кордонами, затвердженого роз порядженням Кабінету Міністрів України від 5 січня 2011 року № 2-р (протягом 2011 року)
 
  27 жовтня 2010 року Уряд України схвалив Концепцію інтегрованого управління кордонами, 5 січня 2011 року – План заходів з її реалізації, документи розроблені із залученям експертів ЄС (EUBAM), реалізація триває
 

 

Підготовка пропозицій щодо потреб України у міжнародній технічній допомозі для реалізації Концепції інтегрованого управління кордонами, їх подання Міністерству закордонних справ України, Міністерству економічного розвитку і торгівлі України для проведення консультацій з міжнародними організаціями та іноземними державами щодо залучення такої допомоги (травень 2011 року)    

 

6. Запровадження навчальних програм та схвалення антикорупційних кодексів етики, що безпосередньо стосуються посадових осіб прикордонної служби, митних органів та інших посадових осіб, що задіяні в управлінні кордонами. Видання нормативно-правового акта про кодекси поведінки працівників, до функціональних обов'язків яких належить здійснення управління кордонами. Активізація роботи, пов'язаної з навчанням працівників, завданням яких є здійснення управління кордонами у частині антикорупційної етики їх поведінки (червень 2011 року)
 
 
Документ затверджено спільним наказом МВС, МЗС, Мінфіну, Адміністрації ДПС України та Головдержслужби № 330/151/809/434/146 від 05.07.2011р. 

http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0922-11

 

Активізація роботи, пов’язаної з навчанням працівників, завданням яких є здійснення управління кордонами у частині антикорупційної етики їх поведінки    

 

Управління міграцією

 

7. Схвалення законодавчої бази у сфері міграційної політики, що передбачатиме ефективну інституційну структуру управління міграцією, правила в’їзду та перебування іноземців, заходи з реінтеграції громадян України (які повертаються добровільно або відповідно до Угоди між Україною та ЄС про реадмісію осіб), моніторинг міграційних потоків, боротьбу з нелегальною міграцією (включаючи процедури повернення, права осіб, які підлягають поверненню, умови утримання; зусилля, спрямовані на укладення угод про реадмісію з основними країнами походження; виявлення нелегальних мігрантів всередині країни). Подання в установленому порядку Кабінету Міністрів України для внесення на розгляд Верховної Ради України проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства" (нова редакція) (травень 2011 року)   Подано урядом до парламенту 26 травня 2011 р.

 

Забезпечення супроводження у Верховній Раді України проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства " (нова редакція) (до прийняття Закону)   Забезпечено. Закон ухвалено 22 вересня 2011 року. Набув чинності http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=3773-17&c=1#History

 

Проведення переговорів з метою укладення з державами походження (транзиту) нелегальних мігрантів міжнародних договорів про реадмісію осіб (протягом 2011 року)   Тривають дипломатичні зусилля (з різною мірою успіху) щодо укладання угод з Вірменією, Азербайджаном, Казахстаном, Киргизстаном, Таджикистаном і Білоруссю, Бангладеш, Індією, Іраном, Іраком, Шрі-Ланкою, Китаєм, Афганістаном

Ведуться переговори щодо опрацювання імпелементаційних протоколів щодо реадмісії з країнами-членами ЄС
 

 

Затвердження плану заходів щодо інтеграції іноземних мігрантів та реінтеграції українських мігрантів в Україні на 2011 – 2015 роки (протягом першого півріччя 2011 року)   Розпорядженням від 15 червня 2011 р. N 653-р Кабінет Міністрів України затвердив План заходів щодо інтеграції мігрантів в українське суспільство на 2011-2015 роки. http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=653-2011-%F0 Назва ухваленого документу та його зміст не в повній мірі відповідає запланованому, адже в ньому не йдеться про "реінтеграцію українських мігрантів", а лише про іноземних мігрантів в Україні. Тим не менше, офіційні повідомлення стверджують, що ухвалено саме "План заходів щодо інтеграції іноземних мігрантів та реінтеграції українських мігрантів в Україні" http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=244340298&cat_id=244274160 Однак документ з такою назвою в базах даних законодавства відсутній

 

     

 

Прийняття постанови Кабінету Міністрів України стосовно порядку добровільного повернення іноземців та осіб без громадянства до держав походження і порядку видворення з України іноземців та осіб без громадянства (у місячний строк після прийняття Закону про внесення змін до Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства" (нова редакція))   Відповідний Закон набув чинності у жовтні 2011 р. Проект акта стосовно порядку добровільного повернення іноземців та осіб без громадянства до держав походження і порядку видворення з України іноземців та осіб без громадянства в стадії розробки

 

Проведення функціонального обстеження органів виконавчої влади, відповідальних за реалізацію державної політики у сфері управління міграцією, на виконання програми Всеохоплюючої інституційної розбудови у рамках ініціативи Європейського Союзу "Східне партнерство" (травень 2011 року)   Міграційна політика включена до напрямків, на які поширюється програми Всеохоплюючої інституційної розбудови у рамках ініціативи Європейського Союзу "Східне партнерство". Наприкінці травня 2011 Кабінет Міністрів отримав інформацію щодо функціонального обстеження відповідних органів. Результати обстеження наразі не оприлюднені. Оскільки станом на травень Державна міграційна служба перебувала у стадії інституційного становлення, дані, отримані в той період часу, потребують оновлення.

 

8. Схвалення Національної стратегії управління міграцією з метою ефективної імплементації законодавчої бази у сфері міграційної політики та Плану дій, що міститиме часові рамки, конкретні цілі, заходи, результати, показники виконання та достатні людські і фінансові ресурси.
Внесення проекту Указу Президента України про затвердження Концепції міграційної політики України (протягом 2011 року)
 
  Ухвалено. Відповідний Указ Президента № 622/2011 підписаний 30 травня 2011 р

 

Затвердження плану заходів з реалізації Концепції міграційної політики України, підготовка та внесення в установленому порядку пропозицій щодо інституційної реформи у сфері управління міграцією (червень 2011 року)
 
  План заходів затверджено Розпорядженням Кабінету Міністрів від 12 жовтня 2011 р. N 1058-р http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1058-2011-%F0

 

9. Запровадження механізму моніторингу міграційних потоків, що визначатиме регулярно оновлюваваний міграційний профіль України з даними як щодо нелегальної, так і легальної міграції, а також утворення органів, відповідальних за збирання та аналіз даних про обсяги і потоки міграції. Удосконалення механізму обміну даними в інтегрованій міжвідомчій інформаційно-телекомунікаційній системі "Аркан" щодо контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон України (протягом 2011 року)   Згідно повідомлення Кабміну 07.07.2011 проведено друге засідання Робочої групи № 4 «Управління міграцією, захист прав мігрантів» стосовно створення єдиної національної бази даних управління міграційними потоками.
В рамках рішення групи передбачено удосконалення механізму обміну даними в інтегрованій міжвідомчій інформаційно-телекомунікаційній системі "Аркан" щодо контролю осіб, які перетинають державний кордон України.

 

Забезпечення створення єдиної національної бази даних управління міграційними потоками в Україні (червень 2011 року)   Документ перебуває на заключній стадії ухвалення.
09 09.2011 проект документу наданий на опрацювання членам Науково-експертної ради з питань діяльності ДМС.
Підготовлено проект постанови КМУ "Про створення єдиної національної бази даних управління міграційними потоками"

 

Підготовка пропозицій щодо потреб України у міжнародній технічній допомозі для створення єдиної національної бази даних управління міграційними потоками, їх подання Міністерству закордонних справ України, Міністерству економічного розвитку і торгівлі України для проведення консультацій з міжнародними організаціями та іноземними державами щодо залучення такої допомоги (травень 2011 року)   За наявною інформацією, 23.05.2011 до Міністерства економічного розвитку та торгівлі України направлено пропозиції Державної міграційної служби щодо потреб у міжнародній технічній допомозі.

 

Проведення консультацій щодо залучення міжнародної технічної допомоги для створення єдиної національної бази даних управління міграційними потоками, подання Кабінету Міністрів України відповідних пропозицій (травень 2011 року)    

 

Політика притулку

 

10. Схвалення законодавства у сфері притулку у відповідності з міжнародними стандартами (Женевської конвенції 1951 року, Нью-Йоркського протоколу) та стандартами ЄС, що передбачатиме підстави для міжнародного захисту(включаючи допоміжні фрми захисту), процедурні правила перевірки звернень за міжнародним захистом, а також права шукачів притулку та біженців. Забезпечення супроводження у Верховній Раді України проекту Закону про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту (реєстраційний № 7252) (до прийнятта Закону)   Ухвалено 8 липня 2011р., закон набув чинності http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=3671-17

 

  Розроблення проектів нормативно-правових актів, необхідних для реалізації Закону про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту (у місячний строк після прийняття Закону)   В процесі розробки

 



БЛОК 3: ГРОМАДСЬКИЙ ПОРЯДОК ТА БЕЗПЕКА

 

 

Попередження та боротьба з організованю злочинністю, тероризмом та корупцією.

 

11. Схвалення всеохоплюючої стратегії боротьби з організованою злочинністю разом з Планом дій, що міститиме часові рамки, конкретні цілі, заходи, результати, показники виконання та достатні людські і фінансові ресурси. Подання в установленому порядку Кабінету Міністрів України для внесення на розгляд Президентові України проекту Концепції державної політики у сфері боротьби з організованою злочинністю (травень 2011)   Документ ухвалено Кабіінетом Міністрів 22 червня 2011 року і передано Президенту. Остаточно ухвалено Указом Президента України від 21 жовтня 2011 року N 1000/2011 http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1000%2F2011

 

Подання в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України плану заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері боротьби з організованою злочинністю (у місячний строк після схвалення Концепції)   В стадії розробки

 

12. Схвалення Закону „Про протидію торгівлі людьми ”, Плану дій з метою ефективної імплементації Державної програми протидії торгівлі людьми, що міститиме часові рамки, конкретні цілі, заходи, результати, показники виконання та достатні людські і фінансові ресурси. Подання в установленому порядку Кабінету Міністрів України для внесення на розгляд Верховної Ради України проекту Закону про протидію торгівлі людьми (травень 2011 року)   Закон розроблено із залученням міжнародних та вітчизняних громадських організацій

 

Забезпечення супроводження у Верховній Раді України проекту Закону про протидію торгівлі людьми (до прийняття Закону)   Закон України "Про протидію торгівлі людьми" ухвалено 20.09.2011. Підписаний президентом. Відповідає основним положенням відповідної Конвенції Ради Європи.
 

 


Подання в установленому порядку Кабінету Міністрів України для внесення на розгляд Верховної Ради України проекту Закону про затвердження Загальнодержавної програми протидії торгівлі людьми на період до 2015 року (у місячний строк після прийняття Закону про протидію торгівлі людьми)
 
 
На сайті Кабміну розміщено Проект Розпорядження Кабінету Міністрів України Про схвалення Концепції Загальнодержавної цільової програми протидії торгівлі людьми на період до 2015 року http://www.kmu.gov.ua/sport/control/uk/publish/article;jsessionid=D783BA1613977FCD34844211B84B5ABE?art_id=120590&cat_id=120207
 

 


Забезпечення супроводження у Верховній Раді України проекту Закону про затвердження Загальнодержавної програми протидії торгівлі людьми на період до 2015 року (до прийняття Закону)
 
  Наразі законопроект не внесено до парламенту

 


Забезпечення супроводження у Верховній Раді України проекту Закону про безоплатну правову допомогу (реєстраційний № 4406) (до прийняття Закону)
 
  Закон України "Про безоплатну правову допомогу" ухвалено 02.06.2011. Підписаний президентом, набув чинності.

 

13. Ухвалення законодавства про запобігання і боротьбу з корупцією, створення єдиного та незалежного антикорупційного органу; посилення координації та обміну інформацією між органами державної влади, відповідальними за боротьбу з Корупцією. Подання в установленому порядку на розгляд Президентові України проекту Національної стратегії запобігання та протидії корупції на 2011 – 2014 роки (травень 2011 року)   Національна антикорупційна стратегія на 2011-2015 роки ухвалена Указом Президента України
від 21 жовтня 2011 року №1001/2011 http://www.president.gov.ua/documents/14092.html

В документі бракує конкретики і новизни, зокрема, необхідних положень щодо створення єдиного та незалежного антикорупційного органу; посилення координації та обміну інформацією між органами державної влади

 

Удосконалення роботи підрозділів правоохоронних органів та інших органів державної влади з питань боротьби з корупцією у державному секторі (протягом 2011 року)    

 

Розроблення стандартів надання адміністративних послуг у міграційній сфері з метою автоматизації процесу їх надання (червень 2011 року)   22 липня 2011 р. Міністерство юстиції повернуло без державної реєстрації для доопрацювання наказ Міністерства внутрішніх справ України від 29.06.2011 № 383 “Про затвердження Тимчасових стандартів надання адміністративних послуг у міграційній сфері”. Наказ мав бути доопрацьований у місячний термін, однак станом на почалок листопада нова версія документу не була затверджена

 

14. Схвалення національної стратегії протидії та боротьби з відмиванням грошей та фінансуванням тероризму; прийняття закону про запобігання фінансуванню тероризму. Подання в установленому порядку Кабінету Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України та Національного банку України щодо затвердження плану заходів на 2011 рік із запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму (червень 2011)   Документ затверджено спільною постановою N 270 КМУ та НБУ 9 березня 2011 р. http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=270-2011-%EF 

 

15. Схвалення нової Національної стратегічної програми щодо боротьби з наркотиками та відповідного Плану дій, ратифікація Меморандуму про взаєморозуміння з EMCDDA. Аналіз законодавства у сфері боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, подання за його результатами Кабінету Міністрів України пропозицій щодо внесення змін до нормативно-правових актів з метою вдосконалення державного регулювання у зазначеній сфері (липень 2011 року)   Концепція реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних речовин, психотропних речовин та прекурсорів на 2011-2015 роки затверджена Розпорядженням КМУ №1808-р від 13 вересня 2010 р. План заходів щодо виконання зазначеної Концепції затверджено Розпорядженням КМУ №2140-р від 22 жовтня 2010 р.

 

Активізація співробітництва між Україною та Європейським моніторинговим центром з питань наркотиків та наркотичної залежності у рамках Меморандуму про взаєморозуміння між Мінітерством охорони здоров'я України та Європейським моніторинговим центром з питань наркотиків та наркотичної залежності (протягом 2011 року)  

18.10.2011 р. Кабінет Міністрів України схвалив Концепцію створення системи моніторингу ситуації у сфері протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів.

Укладений між Україною та EMCDDA Меморандум про взаєморозуміння (28 січня 2010 р.) не потребує ратифікації Верховною Радою України

 

 

16. Схвалення відповідних Конвенцій ООН та Ради Європи у сферах, зазначених вище, а також про боротьбу з тероризмом. Визначення переліку міжнародних договорів у сфері боротьби з організованою злочинністю та тероризмом, до яких необхідно приєднатися Україні, та внесення відповідних пропозицій (травень 2011 року) 
 
  Україна ратифікувала всі відповідні Конвенції та Протоколи ООН та Ради Європи за винятком Протоколу ООН щодо боротьби з нелегальним виробництвом та торгівлею вогнепальною зброєю, її частинами, компонентами та амуніцією (2001 рік) 
 

 

Судове співробітництво у кримінальних справах

 

17. Ухвалення законодавчої бази щодо взаємної правової допомоги. Забезпечення супроводження у Верховній Раді України проекту Закону про ратифікацію Другого додаткового протоколу до Європейської конвенції про взаємну допомогу у кримінальних справах (до прийняття Закону)   Ратифіковано 1 червня 2011 року

 

       

 

18. Ратифікація Другого протоколу до Європейської конвенції про взаємну правову допомогу Забезпечення супроводження у Верховній Раді України проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з ратифікацією Другого додаткового протоколу до Європейської конвенції про взаємну допомогу у кримінальних справах (до прийняття Закону)   Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з ратифікацією Другого додаткового протоколу до Європейської конвенції про взаємну допомогу у кримінальних справах" ухвалено 16 червня 2011 р. Набув чинності.

 

19. Укладення Угоди з Євроюстом. Проведення переговорів з метою узгодження тексту Угоди про співробітництво між Україною та Європейським бюро з питань юстиції (вересень 2011 року)   Укладання угоди залежить насамперед від позитивної оцінки функціонування в Україні системи захисту персональних даних, переговори тривають

 

Укладення Угоди про співробітництво між Україною та Європейським бюро з питань юстиції (четвертий квартал 2011 року)   Укладання угоди залежить насамперед від позитивної оцінки функціонування в Україні системи захисту персональних даних, переговори тривають

 

Правоохоронне співробітництво

 

20. Створення належного координаційного механізму між відповідними національними органами та спільної бази даних, що гарантує прямий доступ на всій території України. Затвердження спільної інструкції щодо взаємодії правоохоронних органів у сфері боротьби з організованою злочинністю (травень 2011 року)   Затверджено спільним Наказом Міністерства внутрішніх справ України 
та Центрального управління Служби безпеки України 10.06.2011 N 317/235 http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0822-11

 

21. Укладення Угоди про оперативне співробітництво з Європолом з окремим наголосом на положеннях про захист даних Проведення переговорів з метою узгодження тексту Угоди між Україною та Європейським поліцейським офісом про оперативне співробітництво (вересень 2011 року)   Укладання угоди залежить насамперед від позитивної оцінки функціонування в Україні системи захисту персональних даних, переговори тривають

 

  Укладення Угоди між Україною та Європейським поліцейським офісом про оперативне співробітництво (четвертий квартал 2011 року)   Укладання угоди залежить насамперед від позитивної оцінки функціонування в Україні системи захисту персональних даних, переговори тривають

 

Захист даних

 

22. Прийняття відповідного законодавства про захист персональних даних та Створення незалежного наглядового органу у сфері захисту персональних даних. Розроблення проектів нормативно-правових актів, необхідних для реалізації Закону України "Про захист персональних даних" та функціонування Державної служби України з питань захисту персональних даних (протягом 2011 року)   Розроблено та подано до парламенту проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо порушення законодавства про захист персональних даних". В Україні створено Державну службу із захисту персональних даних, затверджене відповідне положення, триває процес забезпечення її інституційної спроможності.

 

Забезпечення супроводження у Верховній Раді України проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо порушення законодавства про захист персональних даних (до прийняття закону)   02.06.2011 ухвалено Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо порушення законодавства про захист персональних даних"

 

23. Ратифікація відповідних міжнародних конвенцій, таких як Конвенція Ради Європи про захист осіб у зв’язку з автоматизованою обробкою персональних даних та Додаткового протоколу до неї 2001 року. Визначення переліку міжнародних договорів у сфері захисту персональних даних, до яких необхідно приєднатися Україні, та подання в разі потреби відповідних пропозицій (травень 2011 року)   Вказана Конвенція та Додатковий протокол ратифіковані у червні 2010 року

 



БЛОК 4: ЗОВНІШНІ ЗНОСИНИ ТА ФУНДАМЕНТАЛЬНІ ПРАВА

 

 

Свобода пересування в межах України

 

24. Перегляд законодавчих та регуляторних засад здійснення процедур реєстрації та зняття з реєстрації громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які законно перебувають на території України, з метою уникнення необґрунтованих обмежень або зобов’язань щодо їхньої свободи пересування в межах України, зокрема стосовно умов законного проживання без реєстрації місця проживання чи заходів, які вживаються у випадку, коли особа не дотрималась вимог щодо реєстрації, а також щодо відповідальності осіб, які винаймають житло. Проведення аналізу нормативно-правових актів, якими визначені процедури реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання або місця перебування громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які перебувають на території України на законних підставах, та внесення в разі потреби Кабінету Міністрів України пропозицій щодо вдосконалення законодавства у цій сфері з метою забезпечення рівного доступу усіх осіб до зазначених процедур (травень 2011 року)  
Державною міграційною службою розроблено та готується до внесення до Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в Україні». 


У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в Україні» (реєстр. № 9289 від 13.10.11). Положення законопроекту підготовлені на основі аналізу нормативно-правових актів, якими наразі визначені процедура реєстрації місця проживання, та враховують рекомендації ЄК та ЄСЗД, що містяться в оцінці прогресу України у виконанні І-ї фази ПДВЛ
 

 

Умови та процедури видачі ідентифікаційних документів

 

25. Перегляд законодавчих та регуляторних засад з метою забезпечення ефективного доступу до проїзних та ідентифікаційних документів без дискримінації, зокрема, що стосується вразливих груп. Проведення аналізу зазначених актів, які регулюють питання видачі проїзних документів та документів, що посвідчують особу, внесення в разі потреби Кабінету Міністрів України відповідних пропозицій щодо вдосконалення законодавства у цій сфері з метою забезпечення рівного доступу осіб до зазначених процедур (травень 2011 року)   Питання знаходиться на розгляді Міністерства юстиції

 

Права громадян, включаючи захист меншин

 

26. Ухвалення всеохоплюючого антидискримінаційного законодавства, що рекомендовано моніторинговими органами ООН та Ради Європи для забезпечення ефективного захисту від дискримінації. Подання в установленому порядку Кабінету Міністрів України для внесення на розгляд Президентові України проекту Указу Президента України про затвердження Стратегії боротьби з дискримінацією в Україні (травень 2011 року)   Документ розроблено із залученням громадських організацій. На сайті Міністерства юстиції завершене громадське обговорення проекту Стратегії боротьби з дискримінацією в Україні. Очікується розгляд документу Кабінетом Міністрів із подальшим поданням на підпис президенту. Документ в достатньо коректній формі визначає основні цілі та принципи протидії дискримінації в Україні. Недоліком документу є відсутність конкретних механізмів протидії дискримінації.

 

27. Активно дотримуватись конкретних рекомендацій органів ООН, ОБСЄ/БДІПЛ, Ради Європи/ЄКРН та міжнародних правозахисних організацій у виконанні антидискримінаційної політики, захисті меншин та боротьби зі злочинами, скоєними на ґрунті ненависті. Забезпечення активної взаємодії з ООН, ОБСЄ, Радою Європи щодо ефективної імплементації антидискримінаційних стратегій таких організацій в Україні (протягом 2011 року)  
Зафіксовано значний перелік заходів, що свідчть про активну взаємодію державних органів із зазначеними міжнародними організаціями. В той же час звіти щодо України за цим напрямком носять переважно критичний характер, що свідчить про недостатність зусиль і вимагатиме посилення співпраці

 

28. Ратифікація відповідних документів ООН та Ради Європи про боротьбу з
Дискримінацією
Визначення переліку міжнародних договорів у сфері боротьби з усіма проявами дискримінації, до яких необхідно приєднатися Україні, та подання в разі потреби відповідних пропозицій (травень 2011 року)  
Україна є стороною більшості міжнародних документів з питань захисту прав людини.
7 листопада 2011 р. Україна підписала Конвенцію Ради Європи про попередження та боротьбу з насильством щодо жінок та домашнім насильством. 
 

 

29. Визначити умови та обставини набуття громадянства України. Забезпечення активного поширення інформації щодо правових підстав набуття громадянства України (травень 2011 року)   Даному пункту ПДВЛ бракує ясності щодо вимог, що зумовлює труднощі з визначенням ступеня його виконання